3 צפייה בגלריה
פליירים באור יהודה נגד קיום אירועי גאווה בעיר
פליירים באור יהודה נגד קיום אירועי גאווה בעיר
"בושה וחרפה". כרזה שהופצה באור יהודה
(צילום: טל שחר)
"שומו שמיים, בעירנו ממסדים את האחים הלהט"בים": כך נכתב על הפשקווילים שנתלו ברחבי אור יהודה והונחו על שמשות מכוניות, כמחאה על קיום הפנינג המשפחות הגאה שייערך היום (חמישי) בעיר לכבוד חודש הגאווה.
"המאבק נגד הקהילה מורגש בעיר", אמר סגן ראש העיר אלירן אליה, חבר קהילת הלהט"ב שיזם את ההפנינג למשפחות הגאות. "הוא לא מרגש אותי, אני חושב על המשפחה שלי. מפזרים פשקווילים? אנחנו במאה הקודמת? במאה שערים?"
לדבריו, "אני מקבל הודעות ומופעלים עליי הרבה לחצים לבטל את האירוע. גם הקולות הליברליים בעיר מפחדים שיקרה משהו. בשבוע שעבר הובלנו תהלוכה של תנועות וארגוני הנוער בעיר וגם הנערים מארגון איגי שנפתח אצלנו רק לאחרונה השתתפו - אבל בני עקיבא החרימו את הצעדה".
3 צפייה בגלריה
פליירים באור יהודה נגד קיום אירועי גאווה בעיר
פליירים באור יהודה נגד קיום אירועי גאווה בעיר
הפנינג המשפחות שיתקיים היום
על פי גורמים בעירייה, האופוזיציה היא האחראית להשמצות ולמאבק בקידום הקהילה הלהט"בית והיא משתמשת בכוחה הפוליטי. באחת הכרזות מופיע הכיתוב "הצבעת ליאט קיבלת להט"ב", ובאחרת נכתב "בושה וחרפה לתת יד לאלו שרמסו את תורת ישראל". בהמשך, כך מספרים הגורמים, הופץ מספר הטלפון של ראש העיר ליאת שוחט והיא "הופצצה בהודעות נאצה והשמצה".
גם ממלא מקום ראש העיר, חבר סיעת ש"ס שלמה זלמן סיונוב, הותקף בפשקווילים. "שומו שמיים שבעירנו ממסדים בזכות נציגים דתיים ונציג ש"ס את האחים הלהט"בים", נכתב על כרזה המתנגדת לפעילות ארגון הנוער הגאה.
3 צפייה בגלריה
פליירים באור יהודה מלפני שנה
פליירים באור יהודה מלפני שנה
גם לפני שנה התנגדו לאירועי הגאווה בעיר
אליה סיפר כי על אף ההתנגדויות הצפויות ההפנינג יתקיים כמתוכנן. "המטרה חשובה יותר", אמר. גם בשנה שעברה, כך הוא תיאר, קבוצת חרדים התנגדה לפעילות חודש הגאווה בעיר. הם ארגנו תפילה המונית והגיעו למקום באירוע כדי למנוע את קיומו. על פי הפרסומים, המאבק נגד הקהילה הלהט"בית באור יהודה החריף כשעלתה ההצגה "את שאהבה נפשי", העוסקת בפיגוע בברנוער.
מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "אנו מגנים מכל וכל את הפשקווילים הפחדניים שפורסמו, שכל תכליתם לתקוף נבחרי ציבור מכהנים על רקע פוליטי ובשל הבחירות הקרבות. אור יהודה היא עיר שפתוחה עבור כולם ללא שום הבדל של דת, גזע או מגדר. הסטטוס קוו המתקיים בעיר מזה עשרות השנים לא ישתנה כהוא זה ונמשיך לדאוג לרווחתם של כל תושבי העיר באשר הם".