8 צפייה בגלריה
"הקהילה תפגין, תמחה ותחגוג את התרבות, הזהות והאהבה שלה בגאווה". המצעד בחיפה לפני כשנתיים
"הקהילה תפגין, תמחה ותחגוג את התרבות, הזהות והאהבה שלה בגאווה". המצעד בחיפה לפני כשנתיים
"הקהילה תפגין, תמחה ותחגוג את התרבות, הזהות והאהבה שלה בגאווה". המצעד בחיפה לפני כשנתיים
(צילום: דוברות עירית חיפה)
מספר שיא של אירועי גאווה: חודש הגאווה יחל ביום חמישי הקרוב, ובמהלכו ייערכו יותר מ-100 אירועים ברחבי הארץ - מספר שלא נראה כמותו בישראל. בגדרה ובמושב שילת שליד מודיעין יתקיימו לראשונה אירועי גאווה, וגם בעפולה, אשקלון, יקנעם עילית, ראשון לציון, מצפה רמון, אשדוד, בת ים, אילת, חדרה, חריש, נתניה, קריית ביאליק ובעשרות רשויות מקומיות נוספות.
"אירועי הגאווה שנערכים השנה בצל האיומים לפגיעה בזכויות להט"ב, בין היתר על ידי חזרתו של אבי מעוז לשולחן הממשלה והעלייה במקרי הלהט"בופוביה, מהווים את המחאה הגדולה בישראל לשוויון זכויות, ביטחון ולקידום סובלנות וקבלה עבור קהילת הלהט"ב בחברה הישראלית כולה", נמסר מהאגודה למען הלהט"ב. האגודה מלווה ותומכת השנה ביותר מ-70 רשויות מקומיות בשיתוף עם חברת ישראכרט, בהם פעילים מקומיים שביקשו לקיים אירוע גאווה - אך סורבו לקבל תמיכה מהרשות.
8 צפייה בגלריה
אירועי הגאווה 2023
אירועי הגאווה 2023
לו"ז אירועי הגאווה 2023
(צילום: האגודה למען הלהט"ב )
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה, אשתקד
(צילום: אסף מגל)
"אירועי הגאווה השנה - החשובים אי פעם", אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר. "זה הזמן של הציבור הישראלי כולו להצטרף ולדרוש שמדינת ישראל תהיה דמוקרטית, שוויונית וסובלנית. בשנה שבה מאיימים על הזכויות שלנו, על החופש שלנו והלהט"בופוביה זוכה לתמיכה מתוך הממשלה - הקהילה הגאה תפגין, תמחה ותחגוג את התרבות, הזהות והאהבה שלה בגאווה. הצעדים שהתרחשו בהונגריה ופולין מוכיחים שהקהילה הגאה היא מהראשונות בתור להיפגע, ואנחנו לא נאפשר למדינת ישראל להגיע לשם כי בלי דמוקרטיה - אין גאווה".
אירוע הענק שיפתח את חודש הגאווה הוא מצעד הגאווה בירושלים, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, 1 ביוני, בהפקתו של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות. הוא ייצא לדרך בשעה 15:30 מגן הפעמון וצפוי להיות "מהגדולים בהיסטוריה", על פי המארגנים.
"השנה יותר מתמיד, בימים בהם הציבור בישראל קרוע וציבורים רבים פוחדים ומרגישים שהקרקע שעליה הם עומדים מעורערת - מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מפגן של כוח, אהבה, וגאווה", אמר יו"ר הבית הפתוח, יונתן ולפר. "בשנה האחרונה הישגים רבים של הקהילה הגאה נמצאים בסכנה, והאקלים הציבורי הלעומתי כבר מביא לעלייה במקרי האלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב ולעלייה במספר מבקשי השירותים הפסיכו-סוציאליים. המצעד, ודווקא מפני שהוא בירושלים, הוא סמל לחשיבותו של חופש הביטוי, של המאבק לשוויון בפני החוק ושל הזכות של כל אחד ואחת לחיות בביטחון ולהיות גאה במי שהוא או היא".
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים, ארכיון
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
(צילום: גיא יחיאלי)
מצעד הגאווה בתל אביב, שנחשב לאירוע הגדול בישראל ובמזרח התיכון, חוזר השנה לטיילת בעיר ויהיה חלק מחגיגות 25 שנים למצעד הגאווה הראשון. הוא יתקיים ביום חמישי, 8 ביוני, וייצא לדרך בשעה 17:00. למחרת תיערך מסיבת הגאווה המרכזית בפארק גני יהושע בהשתתפות אומנים ואומניות מהמובילים בישראל, בהפקת עיריית תל אביב-יפו והמרכז הגאה.
אירוע הגאווה הגדול בדרום, מצעד הגאווה בבאר שבע, יתקיים ביום חמישי, 22 ביוני, בהפקת העירייה ו"בית גאה בבאר שבע". המצעד יחל בשעה 17:00 ביריד גאווה במרכז ח"ן ומשם ייצאו החוגגים לצעידה עד לרחבת העירייה, שם תהיה הבמה המרכזית.
בחיפה יציינו את השנה ה-16 למצעד הגאווה בעיר, שיתקיים השנה ביום חמישי, 15 ביוני, בהפקת העירייה ובית הקהילות. פסטיבל הגאווה של הצפון יתקיים בקריית ביאליק, בשיתוף עם רשויות מקומיות נוספות באזור. הוא ייערך בימי חמישי ושישי, 15 ו-16 ביוני, וייפתח בהשקת המופע האלקטרוני החדש של דנה אינטרנשיונל.
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה ה-15 בחיפה
(צילום: אסף מגל)
בגבעתיים, שדורגה השנה במקום הראשון במדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב, תיערך מסיבת גאווה ביום רביעי, 14 ביוני. למחרת תקיים העירייה הפנינג גאווה לכל המשפחה ברחבת בית ראשונים בעיר. גם ברמת גן יערכו אירוע גאווה מרכזי ביום חמישי, 15 ביוני. אירוע הגאווה באשקלון יתקיים ביום רביעי, 21 ביוני, בחוף דלילה. הוא יכלול מעגלי שיח, דוכני הסברה, פינות יצירה למשפחות, הופעה של להקה מקומית ואפילו תחרות העוגה הגאה בין התושבים.
בחריש יערכו מעגלי שיח ב-6 ביוני בנקודת המשטרה בעיר, בשיתוף של קהילת "חריש גאה" ומשטרת עירון. בנוסף, ב-22 בחודש תוקם במקום תערוכה גאה של אומנים מקומיים, ותיערך הרצאה של הפזמונאי נעם חורב. באותו היום ייערך מצעד גאווה בנתניה, שבסופו יתקיימו מופע ומסיבת גאווה בחוף פולג. למחרת תערוך עיריית כפר סבא אירוע גאווה מרכזי באמפי ספיר, בהשתתפות אומנים רבים, בהם מיה דגן מהטיקטוק ואלה לי להב.
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
חברי קהילה ותומכים צועדים בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
8 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
תל אביב, אשתקד
(צילום: יאיר שגיא)
אירוע הגאווה בעפולה יתקיים גם הוא ביום חמישי, 22 ביוני, ובמהלכו תוקם במת הופעות מרכזית וייערך הפנינג לילדים ולנוער. לקראת סוף החודש ייערך בגדרה כאמור אירוע הגאווה הראשון, ביום חמישי, 29 ביוני, בחסות המועצה. האירוע יכלול ערב הסברה והעלאת מודעות ופאנל צעירים והורים ללהט"ב.
גם במושב שילת שסמוך למודיעין ייערך כאמור לראשונה אירוע גאווה. ביום חמישי, 29 ביוני, יקיימו התושבים הפנינג קרקס בנושא גאווה. ביום שישי, 30 ביוני, ייערך מצעד הגאווה והסובלנות במצפה רמון בפעם השלישית - על אף סירוב המועצה.