1 צפייה בגלריה
ימונה לשגריר ישראל בסינגפור, אלי חזן
ימונה לשגריר ישראל בסינגפור, אלי חזן
ימונה לשגריר ישראל בסינגפור, אלי חזן
(צילום: חרדים 10)
שר החוץ אלי כהן צפוי למנות את איש הליכוד אלי חזן (45) לתפקיד שגריר ישראל בסינגפור במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים במשרד. כך נודע ל-ynet. חזן משמש היום כמנהל אגף קשרי חוץ בליכוד, במסגרת תפקיד זה פועל כשגרירה של המפלגה ומקיים קשרים עם שגרירים זרים. בעברו, כיהן גם כדובר המפלגה ודוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בקיץ האחרון, התמודד חזן בפריימריז של הליכוד במחוז ירושלים, אך פרש מהמרוץ לאחר שבית הדין של הליכוד החליט שהמועמדים במחוזות ייבחרו על-ידי המתפקדים של אותו המחוז. בשנה שעברה חזן אף נבחר לסגן יו"ר האיגוד הדמוקרטי הבינלאומי (IDU), הארגון הגדול ביותר של מפלגות מרכז-ימין בעולם. בהנהלת הארגון נמנים נציגים מכל העולם, ובהם ראשי ממשלה לשעבר, וחברי פרלמנט.
בשבוע שעבר ביקר חזן בבודפשט ונפגש שם עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. בחשבון הטוויטר שלו צייץ לאחר הפגישה: "הגעתי להונגריה להודות לראש הממשלה על כך שהוא עומד לצד מדינת ישראל והיהודים ונושא בגאון את דגל הלאומיות. שיחה מרתקת של כמעט כשעה על ישראל, הונגריה, אירופה והעולם וההערכה העצומה של שנינו לראש הממשלה בנימין נתניהו".

בנוסף לחזן, השר כהן צפוי למנות את אחד מראשי הערים חברי הליכוד כשגריר ישראל בפריז במקומה של יעל גרמן שסיימה את תפקידה, או בבירה אחרת.
בתוך כך, בחדשות "כאן" דיווחו שיו"ר ש"ס אריה דרעי ונתניהו סיכמו שישראל בכר ימונה לקונסול הישראלי בלוס אנג'לס במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים במשרד. המינוי של בכר, ששימש כאסטרטג הראשי של מפלגת ש"ס בבחירות האחרונות, נסגר באופן חשאי כבר במהלך המשא ומתן הקואליציוני.
בכר עבד בעבר לצד שורה של פוליטיקאים, בהם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. שיתוף הפעולה שלו עם גנץ התפוצץ לאחר שנחשפו הקלטות שבהן הוא נשמע מבקר באופן חריף את גנץ. בכר למד ועבד בעברו בארצות הברית, ואשתו במקור מקליפורניה. בהמשך, מפלגת ש"ס תוכל למנות גם את שגריר ישראל במרוקו.