בבוקר שאחרי הפיגוע הקטלני ברחוב מונטיפיורי תל אביב, שבו נרצח הסייר חן אמיר, הקימו התושבים פינת הנצחה מאולתרת על ספסל סמוך לזירת הירי. "תודה, גיבור ישראלי אמיתי. שומר ומלאך. תושבי השכונה", נכתב על שלט שהונח במקום.
בנוסף הניחו תושבי השכונה נרות זיכרון שיצרו יחד את המילה "תודה". אמיר (42), סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב שנורה בפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב אתמול, מת מפצעיו בבית החולים שעות לאחר מכן. הבוקר במונטיפיורי-נחלת בנימין הרחוב מתעורר לאיטו. עוברים ושבים הניחו פרחים והדליקו נרות בספסל לזכרו של הסייר.
3 צפייה בגלריה
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
פינת ההנצחה לסייר חן אמיר
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
המסעדות שאתמול היו הומות אדם עדיין לא חזרו לפעילות. עם זאת, הן ייפתחו כרגיל אחר הצהריים. האנשים ברחוב מספרים שהייתה בהלה גדולה, אך לצד זאת תל אביב נשארת "עיר ללא הפסקה", כלשונם, ונראה שהערב המדרחוב של נחלת בנימין יחזור לחיים כבכל יום.
המחבל כאמל אבו-בכר (22) פתח באש לעבר אמיר וחברו הסייר, לאחר שעורר את חשדם, ופצע אותו באורח אנוש. אמיר פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות הביטחון כבר מיפו את ביתו של המחבל בכפר רומאנה, שבאזור ג'נין.
אמיר הוא תושב בת ים, ובמקור מקיבוץ רעים שבחבל אשכול. הוריו עדיין מתגוררים בקיבוץ, ומלווים על-ידי אנשי הרווחה מאז שקיבלו את הבשורה על מותו. חבריו ליחידה של אמיר מיהרו לבית החולים איכילוב, לשם פונה. אחד מהם אמר: "לא מאמין שזה קרה. אתמול ישבנו עד עשר במשמרת וצחקנו, ופתאום הוא איננו. זה כל כך עצוב שחיים של בן אדם הולכים בשנייה. הוא היה גיבור, גם ברגעיו האחרונים. איך ששמעתי מה קרה פשוט נסעתי לאיכילוב להיות עם החברים".
פרלה דנוך, שהייתה בזירת הפיגוע, סיפרה הבוקר ב-ynet Live כי "שמענו מספר יריות. מני בן זוגי אמר לי שזה פיגוע. הוא רצה לרוץ למקום מסתור. החלטנו להתעשת ולרוץ הביתה. הוא חווה התקף חרדה".
3 צפייה בגלריה
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
מקום הפיגוע בתל אביב אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
הסייר שנטרל את המחבל סיפר אתמול: "אני ושותפי נסענו על ציר אלנבי ופנינו שמאלה לכיוון מונטיפיורי. זיהינו מישהו חשוד שעמד בפינת הרחוב של נחלת בנימין. כשהוא ראה אותנו מגיעים עם האופנועים הוא לא יצר איתנו קשר עין וזה העלה לנו את רמת החשד. הסתובבנו על המדרכה על מנת לבדוק אותו, ותוך כדי ששותפי העמיד את האופנוע החשוד שלף אקדח מאחורי גבו והתחיל לירות לעברו. שלפתי את האקדח, הוא ניסה לירות גם לעברי, ורדפתי אחריו עד שנפל והאקדח עף ממנו. באותו שלב עצרתי את הירי, עמדתי עליו עם הנשק שלא יזוז, וקראתי לכוחות שיטפלו בחברי".
מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את הפיגוע במהלך הלילה, ומסרה כי "אנחנו מביעים תנחומים עמוקים למשפחות הקורבנות וקוראים לסיים אירועים אלימים אלו, ואת ההסתה לאלימות".