נתניהו ביקש לא לעסוק בפוליטיקה בימי המלחמה, אבל הוא בשלו: בליכוד מספרים כי ראש הממשלה חזר לאחרונה לבדוק באופן תדיר את הלך הרוח הציבורי, ואף חידד קו סביב הקמפיין שלו בימים האחרונים. על פי סקרים שנערכו בליכוד, הצוות הקרוב של נתניהו מזהה שהסנטימנט הציבורי בשלב זה של המלחמה מתרכז בשאלת היום שאחרי המלחמה, ובשאלת המדינה הפלסטינית.
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים ביום ה-60 למלחמת חרבות ברזל
מסיבת העיתונאים ביום ה-60 למלחמת חרבות ברזל
נתניהו. ח"כים בליכוד לא מניחים בסוגיית החזרת המנדט, וגם החרדים מאותתים
(צילום: דוד בכר )
מאז שהגיעו הנתונים הרשמיים, נתניהו שם לעצמו את נושא המדינה הפלסטינית כמרכזי בכל אמירה. הוא גם הוציא את תוכן הדברים שאמר למזכיר המדינה אנתוני בלינקן בנושא המדינה הפלסטינית: "זה לא יהיה". בשבוע החולף הוא גם הדהד את המסר שהרשות הפלסטינית אינה פתרון לשליטה בעזה, אחרי שראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה דיבר על אפשרות שחמאס ישתלב בשלטון.
גם בחשבונותיו ברשתות החברתיות נתניהו מתייחס לנושא באופן מוגבר, לצד סקרים שהוא עורך על מצב הליכוד. בהתייעצויות של נתניהו, אומרים בכירים, נשמעה יותר מפעם אחת התקווה שגנץ יעשה את הטעות שנתניהו מחכה לה ויאמר פומבית שהוא תומך כעת בשתי מדינות לשני עמים. בכך, מקווים בליכוד, שגנץ יספק להם את הפלטפורמה לקרב אידיאולוגי שמציב את נתניהו בעמדה נוחה מבחינתו.
הכותרת
האם באמת אפשר להרחיק את חיזבאללה מהגבול?
29:33
2 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
בליכוד מקווים לקרב אידיאולוגי נוח. גנץ עם נתניהו
במפלגתו של גנץ קיימת מחלוקת בין אנשי תקווה חדשה לאנשי כחול לבן סביב הישארות בממשלה לצד נתניהו. חלק מחברי המחנה הממלכתי העריכו בשבוע שעבר שנתניהו כבר "בשלב הקמפיין", ושהמפלגה רק תינזק אם תישאר לצידו בממשלה. בעוד חברי כנסת, השרים לשעבר, דוגמת מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן אמרו שהפרק מוצה, חלק מחברי תקווה חדשה בהם זאב אלקין סבורים שאין לעזוב בשלב כה קריטי של המלחמה. לעמדה זו שותפה גם ח"כ שרן השכל, שהוציאה לאור את המחלוקת בשבוע שעבר בריאיון ל-ynet Live.

בחירות באופק?

בדיונים הסגורים בליכוד עולה שאלה נוספת: האם יתקיימו בחירות ביום שאחרי המלחמה?
תחילה, נתניהו שמר על עמימות בנושא. ואולם, גורמים בליכוד אומרים כי העיסוק האינטנסיבי שלו בשאלת המדינה הפלסטינית גם מעביר את המסר הסמוי: אני כאן כדי להישאר.
בכיר בליכוד: "נגמר היום שהפוליטיקה בצד"
בליכוד בודקים את הכוח הפוליטי ושרים בליכוד אומרים שיש מי שהציגו בפניהם נתונים רלוונטיים לשעת בחירות. נכון לרגע זה, רבים בליכוד חוששים ללכת לבחירות משום שהם מבינים שהשלטון בסכנה ובכך למעשה מעניקים רוח גבית לנתניהו. יחד עם זאת, נתניהו מבין שיש עדיין כמה חברי כנסת במפלגתו שמתעקשים על החזרת המנדט לציבור - ואיתם גם המפלגות החרדיות שנוטות כעת לבקש זאת.
"נגמר היום שהפוליטיקה בצד", אומר בכיר בליכוד. "עכשיו זה כבר ברור שהצעדים עם מבט צופה פני עתיד פוליטי".
בחדרים הסגורים מדברים חלק ממרכיבי הקואליציה על בחירות, ובמערכת הפוליטית מעריכים בכירים כי הדבר עשוי לקרות לא בעוד זמן רב - בין 15 באפריל ל-15 ביוני.