בבית המשפט המחוזי שבנצרת הסתיים היום (שלישי) שלב הסיכומים שבעל פה בנושא שתי השערות שנמצאו על גופתה של הילדה תאיר ראדה ז"ל. מדובר בראייה נוספת שהוגשה לאחר שהמשפט החוזר הסתיים ובית המשפט דן בו מספר דיונים לאחר שהתקבלו תוצאות בדיקות מעבדה בנושא. בדיון הבא - שייערך בשבועות הקרובים - כבר תישמע הכרעת הדין.
צוות ההגנה בראשותו של עורך הדין ירום הלוי טען היום בדיון בבית המשפט כי מדובר בשערות של אדיר חבני (א"ח) שהגיעו לזירת הרצח מבגדיה של אולה קרבצ'נקו (א"ק), שהייתה בת הזוג של חבני. לטענת ההגנה, היא זו שרצחה את ראדה. הוא ביקש מבית המשפט לזכות את רומן זדורוב זיכוי מוחלט ולא מחמת הספק. "אני מבקש זיכוי מוחלט מבית המשפט אל תעשו פשרה, זה זיכוי מוחלט כי אין ספק", טען.
1 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
יזוכה? הכרעת הדין בשבועות הקרובים
(צילום: שרון צור)
רומן זדורוב, שיודע שנשאר דיון אחד בלבד למשפטו החוזר - לפי ההערכה בעוד כשלושה שבועות, אמר ל-ynet: "אני מרגיש מצוין ויהיה בסדר".
עורך הדין ויאם קבלאווי, נציג התביעה, טען בדיון כי "ההתעסקות בפרשת אדיר ואולה נועדה להסיח את הדעת ממארג הראיות נגד הנאשם. יש ראיות מוצקות נגד הנאשם רומן זדורוב וההגנה מנסה לבנות מארג ראיות רעוע על סמך עדות חלשה מאוד של חבני שהיה עד שקרן ומניפולטיבי. הבדיקה שנעשתה בשערות ראשונה מסוגה בישראל. צריכים להיות זהירים, זה מגע חדש שאין מספיק כלים מדעיים לבסס עליו את הממצאים".
לדבריו, "השימוש שנעשה בהשוואות בפרופיל דנ"א מיטוכונדריאלי נעשה רק לצרכים חקירתיים כדי לתת כיוון חקירה ולעולם לא כדי לקבוע זהות של אדם מסוים". בסיום הדיון בבית המשפט המחוזי שבנצרת אמר אב בית הדין, השופט אשר קולה, שיודיע על מועד השמעת הכרעת הדין.
אילנה ראדה, אמה של תאיר, ציינה כי "ב-8 דצמבר זה 17 שנה להירצחה של תאיר". לדבריה, "עברנו השנה כברת דרך קשה מורכבת מאוד, הרבה אנשים הגיעו לתת עדות שלא נשמעו עד כה, הכול כדי לשפוך אור על מה שקרה בחדר השירותים בבית הספר בקצרין. יש לי הערכה רבה לצוות השופטים בבית המשפט המחוזי שבנצרת.
"הוטחה בהם ביקורת קשה ולא אחת, אבל כאן הרגשתי בהיכל צדק. יש לי הערכה מלאה ואמיתית לשלושת השופטים. לא יודעת מה תהיה ההכרעה - אבל אני אמשיך להילחם בשביל תאיר. אי-אפשר להחזיר את הזמן, אך לא אתן שעוד מקרים כאלו יתרחשו. אני אקבל כל החלטה שתתקבל בקרוב מאוד ואמשיך לנהל המאבק בשביל תאיר שלא תשוב עוד לעולם".