האלימות במגזר הערבי ממשיכה להשתולל, והערב (יום ב') נורה למוות עלי נהאר בן ה-29 ביישוב מגוריו טובא זנגריה שבגליל. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח ומסרה כי השוטרים שהוזעקו לזירה אספו משם ממצאים ופתחו בסריקות. טרם דווח על מעצר חשודים כלשהם. הרקע פלילי, אבל נסיבות הירי עדיין לא ברורות.
1 צפייה בגלריה
עלי נהאר
עלי נהאר
עלי נהאר, שנרצח הערב
ממד"א נמסר כי הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 בשעה 19:59. הקורבן הובא לחבירה עם צוות של מד"א בכביש 89 בכביש הגישה לשכונת עכברה בצפת. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים זיו בצפת כשמצבו מוגדר אנוש - ובהמשך נקבע מותו.
מדובר ברצח ה-13 בחברה הערבית בישראל מאז תחילת השנה, לפני חודש ושבוע. המניין זינק ביום שישי האחרון אז נרצחו ארבעה בני אדם בתוך 16 שעות בלבד: בשעות הבוקר אירע רצח כפול בנצרת, שבו נורו למוות שני אחים מארגון פשע, ובצהריים נרצח צעיר באום אל פחם כשלפי החשד מדובר היה בנקמה על אותו רצח הכפול. בשעות הערב של יום שישי נרצח צעיר נוסף בג'סר א-זרקא, שלפי החשד נורה על ידי מתנקש שחיכה לו על גג מבנה.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהבטיח להשליט סדר ברחובות, וקורא להקמת משמר לאומי, הגיע ביום שישי לנצרת בעקבות הרצח הכפול, ונפגש עם ראש העיר עלי סלאם. "אני השר לביטחון לאומי של מדינת ישראל, שכוללת גם את העיר הזאת. אנחנו מבינים שיש כאן משפחות פשע שרוצחות אחת את השנייה, אבל חייבים להשליט את שלטון החוק כאן בנצרת", אמר.
בן גביר הדף את הביקורת נגדו על היעדר התייחסות לפשיעה בחברה הערבית מאז נכנס לתפקיד והוסיף: "אני דואג לתושבים כאן. בסופו של דבר אנחנו חייבים לנהל מלחמת חורמה בפשע הזה. חסרים למשטרת ישראל הרבה דברים, חסרים תקציבים, חסרים שוטרים, צריך להיות משמר לאומי שישלט כאן סדר. יש כאן אנשים מצויינים, שוטרים שאני רק מפרגן להם, אני יודע שחסרים להם כלים ואני מתכוון לפעול בחודשים הקרובים כמה שיותר כלי שהם יקבלו כלים לטפל בפשיעה".