3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
הוא כבר קיבל את הבוסטר. הנשיא ביידן
(צילום: רויטרס)
שעות לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את חיסון הבוסטר למבוגרים, יועצי הגוף הממונה על בריאות הציבור בארצות הברית (CDC) הצביעו פה אחד בעד הרחבת מבצע החיסונים במדינה.
למרות התמיכה הגורפת בחיסון השלישי, המומחים אמרו כי מחוסנים בני 49-18 יכולים לבחור אם לקבל מנה נוספת. כמו כן, ב-CDC הבהירו כי בני 64-50 צריכים להתחסן בשלישית גם אם הם לא שייכים לקבוצות סיכון. ההחלטה הסופית נמצאת כעת בידיה של רושל וולנסקי, מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן - שכבר הביעה באופן פומבי את תמיכתה בחיסון השלישי.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב קורונה בדיקת קורונה פלורידה מיאמי
ארה"ב קורונה בדיקת קורונה פלורידה מיאמי
בדיקת קורונה במיאמי
(צילום: AFP)
ההחלטה שהתקבלה מוקדם יותר היום קובעת כי מחוסנים בשתי מנות של מודרנה או פייזר יוכלו לקבל את זריקת הבוסטר מרגע שיחלפו שישה חודשים מהחיסון השני. מחוסנים שקיבלו מנה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, כבר קיבלו אישור בעבר לקבל מנה נוספת.
ב-FDA התבססו על הנתונים האחרונים של חברות התרופות, לפיהן הבוסטר מזניק את התגובה החיסונית לנגיף באופן משמעותי. מומחה הקורונה של ארה"ב, ד"ר אנתוני פאוצ'י, כבר אמר השבוע כי מבצע חיסוני הבוסטר צפוי לסייע בצליחת החורף לצד המגפה. יותר מ-32 מיליון אמריקנים כבר התחסנו בפעם השלישית, כיוון שהבוסטר אושר לקבוצות סיכון, ובכמה מדינות אף חיסנו את כל המבוגרים עוד לפני קבלת האישור מה-FDA. הממשל הציע להתחיל את המבצע לכלל האוכלוסייה כבר באוגוסט האחרון, אולם החליט לבסוף לחסן בשלבים בהתאם להנחיות המומחים שחיכו לנתונים נוספים מחברות התרופות.
3 צפייה בגלריה
חיסון צוותי רפואה בפלורידה
חיסון צוותי רפואה בפלורידה
צוותי רפואה מתחסנים בפלוריה
(צילום: רויטרס)
אחרי חודשיים של דעיכה בקצב ההדבקה, בשבועיים האחרונים חלה עלייה בתחלואת הקורונה בארה"ב, בעיקר בשל זן הדלתא המתפשט והכניסה למרחבים סגורים בשל הירידה בטמפרטורות והחורף המתקרב.
ארצות הברית היא המדינה שבה אובחנו הכי הרבה חיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה ובה גם נרשם המספר הגדול ביותר של מתים. אתמול אובחנו בארצות הברית 99,146 חיוביים לקורונה ו-1,147 חולים מתו. במדינת ניו יורק אובחנו אתמול 6,796 חיוביים, בפנסילבניה 6,637, באוהיו 6,615, באילינוי 5,644 ובקליפורניה 5,186. מאז תחילת החודש אובחנו במדינה מעל 1.4 מיליון מאומתים וכ-19,500 חולים מתו. עד כה גבה נגיף הקורונה את חייהם של יותר מ-789 אלף אמריקנים.