2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
ג'ו ביידן מתחסן בחיסון השלישי נגד קורונה
(צילום: AP)
מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר בצהריים (שישי) את חיסוני הבוסטר של החברות פייזר ומודרנה לבני 18 ומעלה, ובהמשך הערב יתקיים דיון במרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) שבסופו יצביעו המומחים על אישור החיסונים לקראת תקופת החגים בארצות הברית.

על אף האישור שניתן היום ב-FDA, עשר מדינות בארצות הברית כבר מחסנות את תושביהן במנה שלישית של פייזר ומודרנה, בהן יוטה ומסצ'וסטס. ככל הנראה הרשויות האמריקניות יאפשרו למתחסנים לבחור את החברה שאיתה יתחסנו, וגם האזרחים שהתחסנו עם ג'ונסון אנד ג'ונסון יוכלו להתחסן פעם נוספת. עד עכשיו, רק אזרחים מקבוצות סיכון, או כאלה שעובדים עם מבוגרים ובעלי מחלות רקע, התחסנו בבוסטר.

הקורונה - כתבות נוספות

ארצות הברית היא המדינה שבה אובחנו הכי הרבה חיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה ובה גם נרשם המספר הגדול ביותר של מתים. אתמול אובחנו בה 99,146 חיוביים לקורונה ו-1,147 חולים מתו. במדינת ניו יורק אובחנו אתמול 6,796 חיוביים, בפנסילבניה 6,637, באוהיו 6,615, באילינוי 5,644 ובקליפורניה 5,186. מאז תחילת החודש אובחנו במדינה מעל 1.4 מיליון מאומתים וכ-19,500 חולים מתו. עד כה גבה נגיף הקורונה את חייהם של למעלה מ-789 אלף אמריקנים.
בממשל האמריקני תכננו מלכתחילה שכל האוכלוסייה תקבל את חיסון הבוסטר, אולם פאנל המומחים של ה-FDA החליט בספטמבר האחרון להגביל אותו רק לקבוצות הסיכון. מאז פעלו בממשל האמריקני, ומומחה הקורונה ד"ר אנתוני פאוצ'י במיוחד, להרחבת מבצע הבוסטר ברחבי ארה"ב. נכון להיום, יותר מ-195 מיליון אמריקנים נחשבים למחוסנים פעמיים (עם מודרנה ופייזר, ופעם אחת עם ג'ונסון) - ויותר מ-30 מיליון כבר התחסנו בבוסטר. כמו כן, בארה"ב מודאגים שהמאמץ לחסן בבוסטר יפגע בניסיונות להגיע לכ-60 מיליון אזרחים שיכולים להתחסן וטרם עשו כן.
2 צפייה בגלריה
חיסון צוותי רפואה בפלורידה
חיסון צוותי רפואה בפלורידה
מתחסנים בפלורידה
(צילום: רויטרס)
בינתיים, בעקבות ההתפרצות באירופה שהפכה למוקד המגפה העולמי, אוסטריה היא הראשונה שהכריזה על סגר מלא מאז הקיץ, והקנצלר אף הודיע שהמדינה תחייב את האזרחים להתחסן. עד כה שורה של מדינות באירופה חייבו עובדים בענפים מסוימים להתחסן, אולם לא הוטלה חובה כוללת על הציבור. מדובר בעובדי מדינה, עובדי מערכת הבריאות וענפים נוספים. בניו יורק חייבו את עובדי העירייה, שעליהם נמנים גם עובדי התברואה וכוחות ההצלה להתחסן. על צעדים מרחיקי לכת כפי שהכריזה עליהם אוסטריה היום, לא דווח גם בסין או ברוסיה.