יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה באחרונה לקונסוליה הכללית של ישראל במיאמי וביקש להיקלט כעובד בקונסוליה בסטטוס עובד אית"ן (אזרח ישראלי תומך נציגות) בכל תפקיד שיידרש. הפנייה של יאיר נתניהו הייתה אישית, והוא לא ציין בה באיזה תפקיד הוא מעוניין לעבוד - אך יש להניח שיבקש להשתלב בעבודת ההסברה.
הבקשה הועברה מהקונסוליה במיאמי לאגף צפון אמריקה במשרד החוץ, לאגף משאבי אנוש ולחטיבת התיאום במשרד. הבקשה נבחנת במטה משרד החוץ שטרם השיב לקונסוליה בנושא.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו. בעל דרכון דיפלומטי, אבל לא עם שהייה בלתי-מוגבלת בארה"ב
(צילום: נדב אבס)
לנתניהו יש דרכון דיפלומטי, אך זה אינו מאפשר שהייה בלתי מוגבלת בארה"ב. על פי הערכות של גורמים יודעי דבר, ספק אם הבקשה תיענה בחיוב.
נתניהו הבן, בן 32, עזב את הארץ בתחילת חודש אפריל - כמה ימים אחרי הלילה שבו אביו, ראש הממשלה, הודיע על החלטתו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט בצעד שהוביל למחאת ענק - ובסופו של דבר לא התממש, לאחר שנתניהו חזר בו.
בתחילה שהה יאיר נתניהו בפורטו ריקו, ובחודשים האחרונים עבר להתגורר במיאמי. בחודש נובמבר האחרון הגיע לביקור קצר בישראל.
2 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
במרפסת הדירה, בעלות של כ-5,000 דולר בחודש. הפרסום על יאיר נתניהו ב"דיילי מייל"
בחודש שעבר פרסם ה"דיילי מייל" הבריטי תמונות של יאיר מבלה על מרפסת בדירת היוקרה שבה הוא שוהה בפלורידה, שעלות שכירתה מוערכת, על פי העיתון, ב-5,000 דולר לחודש. בכתבה נמתחה ביקורת חריפה על בנו של ראש הממשלה, שנהנה, לדברי העיתון, מאורח חיים יוקרתי בארה"ב, בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.
עוד נטען כי הוא נהנה מאבטחה צמודה של שני מאבטחי שב"כ שמתלווים אליו "כשהוא הולך לחדר הכושר, לבריכה, ובכל פעם שהוא עוזב את קומת הדירה שלו". עוד צוין כי נתניהו לא עובד ולא יכול להשיג עבודה, מכיוון שאינו אזרח אמריקאי, ובמקום זאת הוא "נשאר ער עד מאוחר כדי לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעד אבא שלו ולריב עם יריביו הפוליטיים".
ממשפחת נתניהו לא נמסרה תגובה לבקשת בנו של ראש הממשלה לעבוד בקונסוליה במיאמי.