מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, התייחס הבוקר (חמישי) ל"מפגן הכוח" של עשרות שוטרי יס"מ שהגיעו לתמוך בסגן-ניצב יאיר חנונה ושוטרים נוספים בטרם חקירתם בחשד לאלימות נגד מפגינים במשרדי מח"ש, והנחה את סגל הפיקוד הבכיר של הארגון "לחדד לכל השוטרים לנהוג בממלכתיות כלובשי מדים המייצגים סמל שלטון".
שבתאי הסביר מדוע התמונות שיצאו אתמול ממפגן התמיכה הן בעייתיות ואמר כי "כל אחד מאיתנו מייצג סמל שלטון לכן על כולנו להזהר שלא לפגוע במוסדות שלטון ולזכור שאנחנו לובשי מדים ולשמור על היותנו משטרה א-פוליטית ממלכתית שמאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק". לדבריו, "תמיכה בחברים לשרות היא דבר חשוב המלמדת על רוח הארגון, אך יש לעשותה מבלי לפגוע במוסדות שלטון , לזה לא אסכים".
3 צפייה בגלריה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
"לזה לא אסכים". שבתאי נגד "מפגן הכוח" של שוטרי יס"מ
(צילום: יריב כץ, רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool)
3 צפייה בגלריה
השוטרים אבי שוספי ויאיר חנונה מכים את אמיתי בריליאנט
השוטרים אבי שוספי ויאיר חנונה מכים את אמיתי בריליאנט
שבתאי "מגבה כל שוטר שיפעל על פי חוק"
(צילום: נדב גורן)
בהודעת המשטרה הודגש כי בשיחה שב המפכ"ל על הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים במשטרת ישראל. "אני מגבה כל שוטר שיפעל על פי חוק", הבהיר, "כל טענה על חריגה בהתנהלות מצד שוטר תבדק על ידי הגופים הרשמיים בלבד ולא במשפטי שדה".
עוד לפני תגובתו של שבתאי, שהגיעה לאחר כיממה של שתיקה, גם במשטרה הבהירו בתגובה רשמית כי "שוטר רשאי, שלא באופן קבוצתי, ללוות שוטר שזומן לחקירה עד למשרדי מח"ש, על מנת לתמוך בו במעמד זה. הדבר ראוי ומבורך. בהתאם הנהלים יחודדו".
מוקדם יותר היום מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ מתח ביקורת חריפה על התנהלות הארגון ואמר ב-ynet Live. "זה לא ראוי. צריך לתת למח"ש לחקור בלי כל מיני הפגנות הזדהות של המשטרה. שוטרים בכלל לא צריכים לעשות דברים כאלה והפיקוד לא צריך לתמוך בכך, ובטח שלא השר".

3 צפייה בגלריה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
הערכות המשטרה לפני הגעתו של מפקד יס"מ יאיר חנונה לחקירה
מפגן התמיכה בחנונה
(צילום: יריב כץ)
חפץ מתח ביקורת חריפה גם על התנהלותם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי, כשהתייחס גם לפגישתו של השר עם השוטרים אמש. "ראיתי את מופע האימים, זו הייתה שגיאה חמורה מאוד. פיקוד המשטרה ובטח השר צריכים מאוד להיזהר בהתערבות בהליכים פליליים".
אתמול, נזכיר, מפקד יחידת הסיור המיוחדת של מחוז תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, נחקר יחד עם שוטרים נוספים במח"ש, בגין חשד להפעלת אלימות נגד מפגינים בשלושה אירועים שונים. לקראת הגעתו של חנונה, התייצבו מחוץ למשרדי מח"ש עשרות אנשי יס"מ תל אביב - כדי להביע תמיכה בחבריהם.
עם הגעתו אמר חנונה בקצרה: "שיהיה לכם יום טוב". במקביל, עשרות אנשי היס"מ שהגיעו לתמוך בחבריהם הנחקרים חסמו חלק מהכביש מול התחנה. לאחר החקירה, בן גביר קיים "מפגש מיוחד ושיחת גיבוי" ללוחמי יס"מ תל אביב. זאת, לדבריו, "בעקבות האירועים האחרונים - וחקירת מח"ש שנפתחה בעניינם של כמה מלוחמי היחידה".

חנונה תועד מכה לכאורה באגרוף צעיר בן 18, אמיתי עבודי, בנתיבי איילון. מלבד עבודי, הוגשו נגד חנונה שתי תלונות נוספות מצד מפגינים נגד המהפכה המשפטית. אחד המפגינים, עומר גת, טוען כי חנונה, שאותו מייצג עו"ד עפר ברטל, חנק אותו עד כמעט אובדן הכרה. מפגין אחר, ששמו הפרטי אורי, התלונן על אלימות שננקטה לטענתו במהלך חסימת נתיבי איילון.
עבודי עצמו נחקר שלשום פעם נוספת, השלישית מאז התיעוד החריג, בתחנת המשטרה ברחוב סלמה בתל אביב. סמוך למתחם המשטרה הפגינו עשרות ממתנגדי המהפכה המשפטית, שהתלוננו כי "נקטפו" על ידי השוטרים בעקבות הקמת רעש בלתי-סביר.