2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד פגישה פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקור ב ישראל
ראש הממשלה יאיר לפיד פגישה פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביקור ב ישראל
לפיד וביידן. רוב השיחה עסקה באיראן
(צילום:רויטרס )
ראש הממשלה יאיר לפיד הבהיר הערב (יום ד') לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישראל מתנגדת להסכם הגרעין המתגבש עם איראן. בשיחתם, שארכה כ-45 דקות ורובה המוחלט עסק באיראן, אמר לפיד לנשיא כי "אתה יודע מה אני חושב ואתה יודע שאנחנו לא אוהבים את ההסכם הזה", ומנה את הנקודות שמדאיגות את ישראל.
ביידן מצידו הקשיב לדברים, חזר על המחויבות שלו לביטחון ישראל והתחייב שארה"ב לא תתפשר על הנושאים שאינם קשורים להסכם ובכלל זה משמרות המהפכה, התיקים הפתוחים וכל מיני מסלולים עוקפי סנקציות. עם זאת, מדבריו של ביידן עולה כי האמריקנים ממשיכים לדבוק בחתירה להסכם. לפיד הדגיש כי אם יהיה הסכם או לא זה לא משנה – ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, ואין עליה מגבלות.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בשיחתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה יאיר לפיד בשיחתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
בישראל אמרו שהשיחה הייתה טובה מאוד, אישית וחמה. לפיד בשיחתו עם ביידן
בישראל התרשמו שהקרב עדיין לא אבוד. האיראנים אמורים למסור תשובה ביום שישי והאמריקנים הקשיחו עמדות בנושאים שחשובים לישראל ויש להם פוטנציאל לפוצץ ההסכם. בישראל אמרו כי השיחה בין ביידן ללפיד הייתה טובה מאוד, אישית וחמה. יש לנו אוזן קשבת בבית הלבן וישראל עדיין בקרב חפירות ולא מוותרת עד הרגע האחרון.
"אנחנו עם סכין בין השיניים ולוחצים בכל הכוח", אמר בכיר ישראלי. "ראש המל"ל איל חולתא היה בוושינגטון. גנץ היה. בשבוע הבא ראש המוסד ברנע נוסע. אנחנו עדיין בקרב ויש לו תוצאות".

הבית הלבן הודיע הערב שביידן הדגיש בפני לפיד "כי חשוב לסיים את המו"מ על הגבול הימי בין ישראל ללבנון בשבועות הקרובים".
בינתיים נמשכים המגעים לקיום פגישה בין ביידן ללפיד ביום שלישי 20 בספטמבר בניו יורק – לאחר נאומו של הנשיא ביידן בעצרת הכללית של האו"ם. לפיד אמור לנחות באותו בוקר בניו יורק בשעה 06:30 בבוקר – שעתיים וחצי לפני נאום ביידן בעצרת. נכון לעכשיו ביידן מתכנן לחזור מיד לוושינגטון אחרי הנאום ולפיד לא יספיק להגיע לאו"ם. אם ביידן יישאר בניו יורק, יש סיכוי שניתן יהיה לתאם פגישה.
כמו כן, עדיין לא נקבעה שעה לנאום לפיד בעצרת האו"ם ב-22 בספטמבר, ולכן לפיד לא יכול עדיין לתכנן את הלו"ז שלו. הוא חייב לחזור לארץ ביום חמישי אחר הצהריים-ערב כדי להספיק להגיע לחתונת בנו ביום שישי.