חברי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" כינסו אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים, יחד עם נציגי היחידות הבולטות במאבק נגד המהפכה המשפטית, ומוביליה איימו להפסיק להגיע למילואים - תוך שהם הזהירו מהתפרקות צה"ל. הם הצהירו, בעודם לבושים בחולצות בצבע זית, כי "צבא עם יש רק בדמוקרטיה", ברקע התרחבות תופעת אי-הגעת מילואימניקים לאימונים. ynet העביר בשידור חי את מסיבת העיתונאים.
סא"ל במיל' רון שרף, ממובילי המחאה שאף נעצר באחד מימי השיבוש, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר כי "אנחנו בלב כבד ועם בטן מתהפכת רוצים להודיע על הסלמת המאבק". לדבריו, "הממשלה ממשיכה לדהור, שר הביטחון שותק והממשלה מפרה את החוזה בינה לבינינו. רשות מבצעת עם כוח בלתי מוגבל היא דיקטטורה. אם חוקי הדיקטטורה יחוקקו, לא יוכל להתקיים צבא עם. צבא עם יש רק בדמוקרטיה. אם יחוקקו החוקים, אנחנו ועוד עשרות אלפים שאיתנו יפסיקו את התנדבותם למילואים".

6 צפייה בגלריה
 מסיבת עיתונאים של המילואימניקים
 מסיבת עיתונאים של המילואימניקים
מובילי מחאת המילואימניקים, היום
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
השלט שתלו המילואימניקים בדרך לירושלים
השלט שתלו המילואימניקים בדרך לירושלים
עם פרצופיהם של גלנט, ברקת ודיכטר. השלט שתלו המילואימניקים בדרך לירושלים
(צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)
6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בביקור בלישכת הגיוס בתל השומר
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בביקור בלישכת הגיוס בתל השומר
גלנט ונתניהו בלשכת הגיוס, היום. רה"מ לראשי הקואליציה: ללא פשרה השר יתפטר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הוא אמר בקול רועד כי "הצבא מתפרק", וציין: "אנחנו חלק בלתי נפרד מהצבא והצבא שאנחנו כל כך אוהבים. אני 32 שנים בצבא. הצבא מתפרק. עד כה עצרנו את האנשים שלנו מלבצע את הצעד הזה, אבל הקו האדום מתקרב במהירות. כל מי שרואה אותנו צריך להבין שאנחנו עושים זאת מאחריות ומאהבה גדולה לחברה ולמדינה שאנחנו כל כך אוהבים. היום, נתחיל להחתים באופן אקטיבי את כל מתנדבי המילואים".
הוא פנה לשר הביטחון יואב גלנט: "אתה שותק כבר 11 שבועות, הריכוך הוא לא ריכוך, הכול זה ספין הכול שקרים. גלנט, הצבא שלך מתפרק מול עיניך. אנחנו מצפים ממך לקום ולהגיד שהאצבע שלך לא תעלה בחקיקת החוקים. זה הדבר הבסיסי שאנחנו מצפים". לדברי מובילי המחאה, ישנם יותר מעשרה חברי כנסת בליכוד ש"יכולים לעצור את מלחמת האחים", בהם גלנט, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, השרים ניר ברקת, אבי דיכטר וגילה גמליאל, חברי הכנסת דוד ביטן ודני דנון ועוד.
"האצבע של חברי הכנסת היא זו שתוביל למלחמת אחים. אנחנו מאמינים שאכפת להם מאחדות העם ועל כן יוצאים בקמפיין מיוחד - גם בשטח, גם במדיה וגם ברשתות בקריאה אחרונה: אל תרימו את האצבע שתוביל למלחמת אחים", מסרו. במסגרת הניסיון ללחוץ את אותם חברי כנסת, צפויים חברי מחאת המילואימניקים להגיע אל בתיהם. "חברי הליכוד שיושבים על הגדר לא יכולים להמשיך למלא פיהם מים כי במקרה זה, כמו ברבים אחרים, שתיקה כהסכמה. צבא העם נמצא בסכנה, ביטחון ישראל נמצא בסכנה, וביכולתם של חברי הכנסת לעצור את זה. עוד לא מאוחר".
6 צפייה בגלריה
 מסיבת עיתונאים של המילואימניקים
 מסיבת עיתונאים של המילואימניקים
סא"ל במיל' שרף פנה לגלנט: "הצבא שלך מתפרק מול עיניך"
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים
מחאת המילואימניקים
מחאת המילואימניקים
(צילום: רויטרס)
אלוף משנה במיל' גרמן גילטמן ציין במסיבת העיתונאים כי שירת בצה"ל במשך שלושה עשורים. "השתחררתי, פחות משנה, בתקופה הזאת כבר הספקתי לעשות מעל 40 ימי מילואים. עליתי לארץ מאוקראינה כדי לחיות במדינה דמוקרטית. "שירתתי עד היום גם בסדיר וגם במילואים בגלל חוזה בלתי כתוב עם המדינה. אני לא מוכן לשרת במקום שהוא לא דמוקרטיה. אתם מעמידים אותנו בדילמה".
סא"ל במיל' אורן שביל התייחס לביקורת מצד ראשי הקואליציה וראש הממשלה בנימין נתניהו שקרא לרמטכ"ל הרצי הלוי "להיאבק בסרבנות": "אני שומע כל היום את הביטוי 'סרבנות' ואני צוחק. אני בן 51, אני מסרב? מסרב למה? להתנדב בגילי? זה פשוט ספין שאסור לקנות אותו. כולנו כאן מתנדבים. בעיניי גם ילד בן 24 שבא למילואים הוא גם מתנדב. תראו את הממשלה שיושבת שם, רובה הגדול לא שירת בסדיר, כל שכן במילואים. אל תקנו את הספין הזה, אין פה אף סרבן. יש פה אנשים שמרימים דגל וקוראים לממשלה לעצור. תסתכלו כאן על הקיר. כל צה"ל חתום כאן על הקיר".
אתמול הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי הקואליציה כי ללא פשרה - שר הביטחון יואב גלנט יתפטר. לדבריו, גלנט הבהיר לו שהמצב בצבא בעייתי מאוד בעקבות הרפורמה וקיים חשש ממשי מהתפשטות הסרבנות. לא ברור אם גלנט יסתפק בפשרה החד-צדדית שאליה הגיעו שלשום ראשי הקואליציה, שלא סיפקה את המתנגדים למהפכה המשפטית. בשלב זה הוא בוחן כיצד תתקבל הפשרה החדשה בצבא.

6 צפייה בגלריה
צעדת המילואימניקים בדרך להפגנה בכנסת
צעדת המילואימניקים בדרך להפגנה בכנסת
צעדת המילואימניקים בדרך להפגנה בכנסת, בחודש שעבר
(קרדיט: אריאל אלקלעי, דוברות מחאת המילואימניקים)
מסיבת העיתונאים של מחאת המילואימניקים גם התכנסה לאחר שעשרות טייסים ומפעילי כטמ"מים (כלי טיס מאוישים מרחוק) הודיעו בתחילת השבוע כי אם יזומנו בשבועיים הקרובים, לא יתייצבו כדי להשתתף בהפגנות נגד המהפכה. היום אחר הצהריים 236 מפעילי כטמ"ם שיגרו מכתב לנתניהו וגלנט בו הודיעו: "אנחנו אומרים ואומרות כי ככל שהחקיקה תעבור במתכונתה הנוכחית, מדינת ישראל כבר לא תהיה המדינה עליה נשבענו להגן ועימה כרתנו את בריתנו. החקיקה המוצעת נוגדת את ערכי היסוד הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית ואת ערכי צה"ל".
"החקיקה תקרע את יחידות הכטמ"מ מבפנים ותפגע ביכולתן להמשיך ולתפקד ככוח אסטרטגי משמעותי בצה"ל. במציאות שתיווצר היה ותתקבל החקיקה במתכונתה הנוכחית, יצטרך כל אחד ואחת מאיתנו לשקול, בלב כבד, האם להמשיך ולהתנדב לשירות מילואים פעיל".
במקביל להודעתם של הטייסים ביום ראשון, נכנס לתוקף האיום של 450 קצינים ולוחמי מילואים ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, יחד עם עוד 200 מילואימניקים במערך הסייבר ההתקפי - שהודיעו כי לא יתייצבו למילואים בשל אישור "חוק הנבצרות".
גם להם לא הוצאו צווי מילואים לימים הקרובים. בנוסף, 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, יותר מ-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מ ממרבית הטייסות והיחידות הודיעו בסוף השבוע האחרון ביחידותיהם כי בשבוע הקרוב יקדישו את עיקר זמנם לקריאה להידברות והגנה על הדמוקרטיה - ולא יתייצבו לאימונים, אך ימשיכו בפעילות המבצעית.