תמי ארד, אשת הנווט השבוי רון ארד, תגיע הערב (שבת) להפגנה בצומת קפלן. בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלה היא התייחסה למחאות לשחרור החטופים, וכתבה כי "בהפגנות למען החטופים אני עומדת בקהל ומבחינה בעיניים של רון מציצות משלטים עם כיתובים מתחלפים. 'אל תשאירו אותם לבד', 'שלא יהיו עוד 134 רון ארדים'. המבטים שלנו מצטלבים, מתכווצים, וכבים, אני כבר לא צריכה להזכיר לעצמי שזה מה שנשאר ממנו. עד 7 באוקטובר האמנתי, ואפילו התנחמתי, שרון יהיה האחרון. מעולם לא דמיינתי שהסיוט הזה יפגוש כל כך הרבה משפחות".
2 צפייה בגלריה
רון ארד , תמי ארד
רון ארד , תמי ארד
"עסקה תלויה באדם אחד, שמו אינו סינוואר". תמי ארד
(צילום: גבריאל בהרליה)
היא התייחסה גם לעמדת משפחות חטופים שמתנגדות להחרפת המאבק - וטענה כי אין זה הזמן "להגן" על נתניהו מפני מחאות: "בהפגנות בשבת האחרונה כבר היו אלפים, ועדיין מיליונים ממשיכים לשבת בבית אדישים, אולי שונאים הפגנות, אולי מדחיקים כי למזלם להם זה לא קרה, או שהם מאלה שחושבים שהחטופים יחזרו בדרך נס. בתום ההפגנה בשבת העביר לי אבא של אחד החטופים טקסט שהגיע אליו מאב שכול. אותו אב שכול הזדעזע מזעם המשפחות שהתפרץ. הוא שרואה בהסכמי אוסלו ובהתנתקות את הסיבה ל-7 באוקטובר, מזועזע מהתפרצות הכאב בכבישים, אותה הוא מכנה אנרכיה", הוסיפה.
"לא הפקרת החטופים היא בעיניו הטירוף, לא רציחתם של שבויים, לא אחזקת אנשים בני למעלה מ-80, לא אינוס הצעירות אלא ההפגנות והקריאות הנזעמות, בעיקר הקריאות שמופנות כלפי ראש הממשלה ונבחרת החלומות שלו. 'תתאפקו' הוא קרא להם".
ארד ציינה כי היא חושבת ההיפך, וכתבה: "אני חושבת שההפגנות בעד הקדמת הבחירות יקדמו את שובם של החטופים. אני חושבת שהזעם הציבורי לא יאפשר לחברי הכנסת שבחרו לצאת לפגרה באמצע מלחמה, בזמן ששבויים נרצחים בעזה, לנפוש בשקט. אני חושבת שהחטופים צריכים להיות בראש מעייניהם של נבחרי הציבור ובראש מעיינינו - האזרחים, 24/7. והם לא יהיו אם משפחות החטופים וקרוביהם לא יזעקו, לא יטרידו ולא ינכיחו את תמונותיהם, את היותם - אינם איתנו, את ייסוריהם, את הזמן שחלף, כבר חצי שנה, בכל מקום, בכל שעה, בכל הארץ ובמיוחד אל מול סמלי השלטון.
2 צפייה בגלריה
"אם נתניהו ירצה - יחזרו. אם לא ירצה - יחזרו כמו אלעד קציר ז"ל"
"אם נתניהו ירצה - יחזרו. אם לא ירצה - יחזרו כמו אלעד קציר ז"ל"
"אם נתניהו ירצה - יחזרו. אם לא ירצה - יחזרו כמו אלעד קציר ז"ל"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"החזרה מהשבי אינה תלויה בתרופה פורצת דרך, בהתרחשות של נס אלא בהחלטה של בני אדם. ובמקרה הזה החלטה של אדם אחד ושמו אינו סינוואר", אמרה ארד. "ראש ממשלת ישראל הוא זה שנדרש לקחת את ההחלטה. ירצה - יחזרו. לא ירצה - הם יישארו בעזה או יחזרו כמו אלעד קציר ז"ל מניר עוז שגופתו הושבה הלילה במבצע צבאי. אלעד נרצח בשבי. אלעד יש לומר חי בשבי תקופה ארוכה.
"ואחרי הדברים האלה חשוב לומר שאני האחרונה שאשפוט את מי מבין המשפחות שחושב שתפילות לבדן או איפוק יקדמו את השבתם של יקיריו. ולא זו בלבד אני מציעה להן לא להקשיב לאף אחד. לא לי, ולא לאב השכול, שמייצג משפחות שכולות נוספות שתומכות במדיניות הממשלה. לשיטתי אין לאף אחד בעולם את הזכות לומר למשפחות החטופים כיצד לנהוג גם אם הוא שילם את המחיר היקר מכל. הן נלחמות על חיי יקיריהם ובמלחמה על חיי שבויים אין פרוטוקול. לכו עם הלב שלכם ואל תאבדו תקוה. אני אהיה אתכם גם הערב בקפלן", סיכמה ארד.
את הפוסט כאמור כתבה ארד לאחר המבצע לחילוץ גופתו של אלעד קציר ז"ל. המבצע שבו חולצה גופתו של אלעד, שנרצח בשבי, נערך לילה שלם בדרום-מערב חאן יונס סמוך למחנה הפליטים. כוח איסוף משולב של חטיבת הקומנדו זיהה בשבוע האחרון סממנים למקום הימצאות גופתו של קציר בעקבות מודיעין ראשוני שהגיע לצה"ל. המודיעין הסופי הגיע אתמול ובהתאם התארגן הכוח תוך שעות אחדות.
אחרי שווידאו את הסממנים, הוכנו שני כוחות - עיקרי של מגלן ואגוז ושל המעטפת מגדוד 82 של חטיבה 7 ומסיירת צנחנים שאפשרו את בידוד המרחב. בהמשך, הוכנס הכוח העיקרי בפיקוד מפקד מגלן עד ליעד במהירות ובליווי אווירי. הגופה הוחזקה במתחם לחימה בשטח בנוי וצפוף ובהגעה אליו לחמו הכוחות במחבלים, בעוד מעגל הפנימי של היעד לא היו היתקלות.
בצבא מעריכים כי קציר נרצח על ידי שוביו כבר באמצע חודש ינואר, זמן קצר לאחר שפורסמו שני אותות חיים ממנו בסרטוני טרור פסיכולוגי של הג'יהאד האיסלאמי, והוא היה קבור כשנמצא. מטה משפחות החטופים התייחסו לחילוץ גופתו של קציר, ומסרו כי "אלעד קציר הוחזק בשבי חמאס בחיים במשך שלושה חודשים, במהלכם הגיעו לישראל אותות חיים ודיווחים המעידים על מצבו. שלושה חודשים בהם הייתה אפשרות להצילו ולהחזירו בחיים למשפחתו ולמדינתו. השבת גופתו של אלעד קציר היא תזכורת כואבת, מיידית וקשה - כי לחטופים נגמר הזמן, מזמן".