180 נרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה: מוחמד ג'מאל אגבאריה, בשנות ה-20 לחייו, נורה למוות מטווח אפס בכניסה ליישוב מוסמוס שבוואדי ערה, מצפון לאום אל-פחם. צוות מד"א פינה אותו למרכז הרפואי העמק בעפולה, לשם הוא הגיע ללא רוח חיים.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אגבאריה
מוחמד אגבאריה
מוחמד אגבאריה
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח של מוחמד ג'מאל טגבאריה בכניסה ליישוב מוסמוס
זירת הרצח של מוחמד ג'מאל טגבאריה בכניסה ליישוב מוסמוס
זירת הרצח בכניסה ליישוב מוסמוס
ג'מאל אגבאריה נפגע מכמה קליעים בפלג גופו העליון, והאלמונים שירו בו בצומת הכניסה ליישוב נמלטו מהזירה. שוטרים רבים הגיעו לזירה, והמשטרה מסרה כי היא "פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירות השונות על ידי חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי". כל כיווני החקירה נבדקים, בין היתר שהרקע לרצח הוא שאחיו של הקורבן היה סוכן משטרתי.
בעקבות הרצח, כ-250 צעירים ירדו לכביש 65 הסמוך, חסמו אותו, וזעקו לעבר השוטרים: "כשנרצח יהודי - תוך שעות עוצרים את הרוצחים. אבל בחברה הערבית כל יום רוצחים קורבן אחר וכולם מפקירים אותנו, כאילו אין ערך לדם הערבי. המשטרה נכשלה בתפקידה והיא אחראית לכל מה שמתרחש".
התושבים במקום סיפרו על הקורבן: "מדובר בגבר ישר ומכובד, בן למשפחה נהדרת". הם העריכו כי ג'מאל אגבאריה לא היה היעד לחיסול, ואמרו שלא ברור מדוע בחרו הרוצחים דווקא בו. "לא נעבור על המקרה בשתיקה, הפעם חייבים לצאת למאבק קשה לפני שירצחו את כולנו", אמרו. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 180 קורבנות, ורק 15 מהמקרים פוענחו.
3 צפייה בגלריה
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בהערכת מצב בעקבות רצח תושב מוסמוס
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי בהערכת מצב בעקבות רצח תושב מוסמוס
מפקד המחוז ניצב דני לוי בהערכת מצב בעקבות הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, קיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות הרצח, שבסיומה הטיל את החקירה על יחידת "להב 433". בהערכת המצב שוטרי מערך המודיעין והחקירות סקרו בפני ניצב לוי את הממצאים בשטח.
בשלישי האחרון נרצח ביריות גבר בן 54 מטובא זנגריה ביישוב שבגליל המזרחי. הוא פונה אז לבית החולים זיו בצפת במצב אנוש, אך הגיע לשם ללא רוח חיים - והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר בקשר לאותו רצח כי "הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים".
מוקדם יותר באותו יום, עשרות השתתפו בהלוויתה של הנרצחת הקודמת בחברה הערבית - אלאא ג'עו בת ה-25, תושבת אום אל-פחם שנורתה ביום חמישי בשבוע שעבר בצומת מושריפה שבוואדי ערה, ומותה נקבע בשני בבית החולים רמב"ם שבחיפה. הצעירה שנרצחה נקברה ליד אביה מוחמד ג'עו, שנרצח לפני כארבעה חודשים. רוב בני משפחתה של ג'עו לא השתתפו בגלל הסכנה שנשקפת לחייהם.