1 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
רוני שומוב, ש' והדירה שבה מצאה את מותה
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך אינסטגרם)
בית המשפט השלום בבאר שבע גזר הבוקר (יום רביעי) 12 חודשי מאסר בפועל על רוני שומוב (26), שהורשע בתקיפה ואיומים על בת זוגו לשעבר. שומוב, נזכיר, נחשד בסוף 2021 ברצח של ש', חברתו בת ה-18, אך בהיעדר ראיות לא הוגש נגדו כתב אישום בעניין.
במסגרת אותה חקירת הרצח, עלו נגדו חשדות הנוגעות לתיק התקיפה, ולשכת התביעות הגישה נגדו כתב אישום. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, שלפיו שומוב יורשע ויושת עליו עונש של 10 וחצי חודשי מאסר בפועל. בנוסף לעונש זה, בית המשפט הפעיל עונש מאסר מותנה בתיק קודם בן שלושה חודשים, שחציו בחופף וחציו במצטבר לעונש הנוכחי.

סנגורו של שומוב, עו"ד אלון ארז, מסר כי "כזכור, מרשי נוקה לחלוטין מהחשד לרצח בגינו נעצר מלכתחילה. ההרשעה היום היא סרח עודף של אותו חשד, שרק בגינו הושגו הראיות שהובילו לאישום הנוכחי. רק לנוכח רצונו של מרשי לסיים את ההליכים בעניינו, התביעה וההגנה סיכמו על הסדר טיעון, אשר ייתר את המשך שמיעת הראיות".
במסגרת הסדר הטיעון הורשע שומוב באיומים ובתקיפת סתם, ולא בתקיפת סתם נגד בת זוג. לפי כתב האישום, בנובמבר 2021, כשנה לאחר שנפרדו, תקף שומוב את בת זוגו הקודמת במהלך נסיעה, תפס את גרונה, חנק אותה ומשך בשיערה. היא החלה לצעוק לעזרה ועצרה את הרכב. כמו כן, בהתכתבויות בין השניים כתב לה שומוב: "בספר תורה, אם את לא עונה עכשיו אני בא. הבאת את זה על עצמך".
עו"ד אלון ארזעו"ד אלון ארזצילום: תומס
שומוב, כאמור, נחשד גם ברצח חברתו בת ה-18 בסוף שנת 2021. שומוב היה עצור במשך 41 יום, אך הנתיחה שבוצעה לאחר מותה של הצעירה לא הוכיחה שלמותה היו נסיבות פליליות. על אף שלא נמצאו ראיות חותכות לכך ששומוב רצח את ש', דפוס ההתנהגות האלים שלו - גם כלפיה וגם כלפי בנות זוג אחרות - העלה במשטרה את החשד שרצח אותה. לכן, ובהיעדר ראיות, לא הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח - אך החקירה הובילה לראיות נגדו בגין תקיפת בת הזוג הקודמת.
בעדותה במשטרה סיפרה בת הזוג לשעבר כי "זה לא היה קשר זוגי. פחדתי ממנו איך שראיתי שהוא מתנהג ומשהו ממש לא תקין אצלו. זה לא רוני שאני מכירה. כמה שהוא היה אלים. הוא תמיד אמר לי רק אני יהיה איתך ואת תמיד תהיי שלי. אחרי שקיבלתי ממנו מכות משיכה וחניקה באוטו זהו זה, שיחזר לי את כל מה שהיה לי איתו. זה רוני חונק... אמרתי לו אתה תהיה בבית סוהר. הרגשתי שהוא הולך לרצוח אותי. כאב לי בתור מישהי מבוגרת. אני יכולה להיות אימא שלו גם מבחינת גיל. תמיד ייעצתי לו דברים טובים וכאב לי שהוא עושה לי את זה, שרף אותי". לדבריה המשיכה להיות בקשר איתו בגלל המילים שלו. "זה הכוח שלו עליי. אני מודה שהמילים שלו מסובבות לי את הראש. הוא שיגע לי את השכל... אמרתי לו היום שלך יגיע ואתה תשב בבית סוהר כל החיים שלך על מה שעשית לי, גבר על בנות".