לידי ynet הגיע תיעוד ממצלמות אבטחה של מרדף שביצע כוח משטרה ומג"ב בתוך מפעל לפירוק עופות ביישוב מג'ד אל-כרום בגליל, שבמהלכו נעצר תושב דיר אל-אסד (53) שהחזיק נשק לא חוקי. האירוע התרחש ב-9 במרץ אחרי שהכוח הוזעק לזירת ירי שבה נפצע אדם באורח קשה. היורה הצליח להימלט, אבל במהלך החיפושים הבחינו השוטרים באדם אחר שברח לתוך המפעל כשראה אותם, ובתום מרדף הוא נתפס כשעליו אקדח מסוג גלוק. צפו בתיעוד.
לפני כשבועיים הוגש נגד החשוד כתב אישום בגין נשיאת נשק שלא כדין וקשירת קשר לביצוע פשע. היורה עצמו, שבגין מעשיו הגיעו הכוחות למקום מלכתחילה, לא אותר עד כה.
2 צפייה בגלריה
האקדח שהוחרם מהחשוד
האקדח שהוחרם מהחשוד
האקדח שנתפס. ב-2022 נתפסו בצפון 240 רובים ואקדחים
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, מסר כי המדיניות בנוגע למלחמה בנשק הבלתי החוקי היא "לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים״. מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני 447 אמצעי לחימה לא חוקיים, בהם 240 רובים ואקדחים, ונעצרו 605 חשודים. לביא הוסיף כי "השוטרים נאבקים על כל תפיסת כלי נשק. הם פועלים במגוון אמצעים מתקדמים כדי לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ו'לתפוס אותם על חם'".
2 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו בניסיון ההברחה ללבנון לפני כשבועיים
(צילום: דוברות המשטרה)
לפני כשבועיים סיכלה המשטרה את ניסיון הברחת כלי הנשק הגדול ביותר שהתרחש אי פעם מלבנון. בחיפוש ברכבם של שלושה תושבי היישוב הבדואי טובא זנגריה, נתפסו שני תיקים שבתוכם 61 כלי נשק – 58 אקדחים ושלושה רובי M-16. נוסף על כך, נתפס ברשותם חצי ק"ג החשוד כהרואין. במשטרה העריכו את שווי הנשק ב-3.5 מיליון שקל.