1 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
מאי גולן
(צילום: מוטי קמחי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשרה מאי גולן להתמנות לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בניו יורק במקומו של אסף זמיר שהתפטר מהתפקיד במחאה על המהפכה המשפטית. בסוף החודש שעבר החליט נתניהו למנות את גולן לשרה לקידום מעמד האישה והביא את ההצעה לאישור הממשלה, אולם המינוי עדיין לא עלה לאישור הכנסת.
גולן מתלבטת אם להיענות להצעה, ובינתיים אישור מינויה ירד מסדר היום של מליאת הכנסת, כנראה עד שהיא תקבל החלטה אם לקחת את התפקיד. לפי גורמים בליכוד, ההתלבטות של גולן כפולה. מצד אחד רק לפני כשבועיים קיבלה משרד חדש, ומצד שני היא בוחנת הצעה לעמוד בראש רשימת הליכוד לעיריית תל אביב בבחירות שיהיו בעוד כחצי שנה.

בליכוד נשמעו פרשנויות לפיהן נתניהו מבקש לפרק את מחנה תומכי המהפכה המשפטית, ולהקטין את מספר חברי הכנסת תומכי שר המשפטים יריב לוין, אולם בליכוד הכחישו שזו הכוונה. עם זאת, הליכוד הכחיש את הדברים וטען שאין לכך שום קשר לשר לוין. "אין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר", אמרו בליכוד.
במפלגה אישרו שנתניהו הציע את התפקיד לגולן, וטענו כי הצעד נובע מ"יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית". גולן נמצאת בימים אלה בביקור בארה"ב, ונמנעה מלהגיב.
פורסם לראשונה: 21:58, 19.04.23