גבר בן 67 נחנק הבוקר (יום ד') מסופגנייה שאכל בבני ברק, ומדובר במקרה מוות שני בחג מחנק בעקבות אכילת סופגניות. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים ביצעו פעולות החייאה באיש, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
סופגנייה, סופגניות, חנוכה - אילוסטרציה
סופגנייה, סופגניות, חנוכה - אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חובש רפואת חירום במד"א יואל שכטר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה כשמבצעים בו פעולות החייאה. ראינו חתיכת סופגנייה בסמוך אליו וסיפרו לנו שהוא נחנק במהלך אכילתה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבמהלכן הוצאנו מגרונו בעזרת ציוד רפואי חתיכות בצק סופגנייה. לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
שלשום נחנקו שני גברים בזמן אכילת סופגנייה. בנתניה גבר כבן 70 נפטר ובאופקים גבר בן 61 פונה לבית החולים במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.
במד"א הזהירו כי בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. "יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האוכל", נמסר.

"אחת הבעיות של הסופגנייה היא הפריכות הרבה שלה", הסביר ד"ר שלמה מרחבי, מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו שבצפת. "כתוצאה מזה, יכולה להיכנס כמות גדולה של מזון לקנה הנשימה ולחסום לנו את כל דרכי הנשימה, בניגוד למזון אחר שנלעס בצורה קלה יותר ולא חוסם את דרכי הנשימה".