3 צפייה בגלריה
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצרו בחודש שעבר. שתה עם חברים בבאר יעקב ויצא לכביש
(צילום: מוטי קמחי)
ערן אזולאי, שדרס למוות את הילד ברק חורי בערב יום הכיפורים האחרון, נאשם בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. על פי האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אזולאי, בן 40 מבאר יעקב, שתה בסמוך לבית חברו בבאר יעקב וכעבור מספר שעות נהג עם רכבו בכביש 4 לכיוון צפון לאחר כניסת הצום.
עו"ד מיכאל כהן, מפרקליטות מחוז תל אביב, ציין כי בשל כניסתו של יום הכיפורים תנועת כלי הרכב בכביש הייתה מועטה ואיטית. חורי בן ה-12 רכב על אופניו בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. חורי עצר את רכיבתו ושאל עוברת אורח לכיוון נסיעתו. אזולאי הגיע אל מקום העצירה במהירות ופגע בו בעוצמה עם חזית הרכב.
3 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי בן ה-12 שנדרס למוות בכיפור
(באדיבות המשפחה)

כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במקביל להגשת כתב האישום, הוגשה בקשה להארכת תנאים מגבילים במסגרתה התבקש בית המשפט להורות על פסילת רישיון הנהיגה של אזולאי, הארכת מעצר הבית, הפקדת ערבויות ועוד.
לאזולאי שתי הרשעות קודמות בגין נהיגה בשכרות - אחת מהן מתאונה שבה היה מעורב לפני שש שנים. לידי ynet הגיע המסמך המפרט את האישום וגזר הדין נגד הנהג הפוגע מ-2015 שניתן על-ידי בית משפט לתעבורה בתל אביב. לאזולאי באותו זמן היו 41 הרשעות קודמות בעבירות תנועה, בהן "עבירות מהירות חוזרות ונהיגה תחת השפעת משקה משכר משנת 2014 שבגינה קיימת פסילה על-תנאי".
3 צפייה בגלריה
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
כתב אישום לערן אזואלי משנת 2015 על נהיגה בשכרות
כתב אישום נגד אזולאי משנת 2015 על נהיגה בשכרות. "מעשיו מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו"
(צילום: ניצן דרור)
בבקשה ציין עו"ד כהן כי "מעשיו של המשיב מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו... המשיב פעל בפזיזות ובשוויון נפש לשלומם של מכלל משתמשי הדרך, עת נהג כלי רכב, בערב יום כיפור כשהוא נתון תחת השפעת משקאות אלכוהוליים ובמהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך ביום הכיפורים".
הוריו של ברק חורי מסרו בעקבות הגשת כתב האישום: "אנו מצפים ומשוכנעים שתמוצה עם הנהג הפושע מלוא חומרת הדין".
חורי נהרג בתאונה הקטלנית בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל. בריאיון ל-ynet אמר אביו איציק כי הוא מעדיף לא לחשוב על הנהג הפוגע אזולאי ועל החשדות נגדו. "לא נכנסתי לחשוב על הנהג ועל הרקע שלו, ברור שזה דבר קשה מאוד אם זה נכון. אבל אני לא רוצה להיכנס לזה, אני לא במצב לחשוב על זה. אנחנו חושבים פשוט כולנו על ברק ועל המשכת דרכו".
ברק חורי מרמת גן עשה הכול: משחייה תחרותית ועד בניית רובוטים. הוריו סיפרו על "ילד הרעיונות". "הוא ניצל כל דקה בחיים וכאילו עבד על זמן שאול", אמרו.