לאחר קריאת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מיידית במהלך חודש הרמדאן, חמאס הודיע אמש (שני) למתווכים לעסקת שחרור חטופים כי ארגון הטרור "דבק בעמדה ובחזון שהציגו ב-14 במרץ", לפיהם הוא דורש נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה והפסקת אש מקיפה. "תגובת הכיבוש לא נענתה לאף אחד מהדרישות הבסיסיות של עמנו ושל התנגדותנו - הפסקת אש מקיפה, נסיגה מרצועת עזה, החזרת העקורים וחילופי שבויים אמיתיים", נכתב בהודעתם.
1 צפייה בגלריה
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
מנהיגי ארגון הטרור איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר
(צילומים: AP)
אתמול, נזכיר, עברה במועצת הביטחון של האו"ם הצעה שקוראת להפסקת אש מיידית ולשחרור חטופים ללא תנאים - לאחר שארה"ב החליטה שלא להטיל וטו עליה. בכירים אמריקנים טענו כי המגעים לעסקת חטופים לא ייפגעו בשל ההחלטה, ואמרו כי "עסקה תקרה אם קטאר תגביר את הלחץ על חמאס לעשות את העסקה. בסוף היום זה תלוי בהם".
שלשום ישראל הסכימה להצעת הפשרה האמריקנית שהוצגה לצדדים במסגרת המגעים בדוחא, כשבחלק מהקטגוריות אף הסכימה להכפיל את המספרים שלגביהם כבר השיבה בחיוב ב"מתווה פריז" המקורי. כך למשל, אם ב"מתווה פריז" הסכימה ישראל לשחרור של 400 אסירים וחמאס דרש שחרור של 900-800 רוצחים, ישראל שקלה לקבל את ההצעה האמריקנית לשחרר 700 אסירים בתמורה לשחרור 40 חטופים שנמצאים בשבי חמאס.
ישראל המתינה לתשובת חמאס, אך בירושלים לא היו אופטימיים, שכן למרות ההתגמשות - המספרים שישראל הייתה מוכנה להם לא פגשו את דרישות חמאס. בכיר ישראלי העריך אז את הסיכויים לעסקה ב"פיפטי-פיפטי". גורם ישראלי בכיר אמר שלשום כי "אין משבר בשיחות בקטאר. אנו מחכים לתשובת חמאס. אם חמאס יגיד שהוא לא מוכן להצעת הפשרה האמריקנית ויעלה על עצים גבוהים - אז יהיה משבר".