בהמלצת הרופאים יישאר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) להשגחה בחדר במיוחד במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר. זאת, לאחר שפונה למיון אחרי שחש ברע - ועל פי ההערכה הראשונית שמסרה התייבש. ישיבת הממשלה שתוכננה לבוקר תידחה ליום שני.
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב פרופ' שלמה מטצקי, מנהל מרכז הלב, חזה וכלי דם פרופ' אהוד רענני, ומנהל המערך הקרדיולוגי פרופ' עמית שגב הוזעקו לבית החולים בעקבות אשפוז נתניהו במחלקה הקרדיולוגית. נתניהו ישהה בחדר שניתן בעבר לכל ראשי הממשלה שאושפזו בשיבא, ומאפשר גם מקום לאבטחה לשאר הצרכים.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
ראש הממשלה נתניהו בשייט בכנרת
ראש הממשלה נתניהו בשיט בכנרת, אתמול
3 צפייה בגלריה
בית החולים שיבא זמן קצר לאחר הגעת שיירת ראש הממשלה
בית החולים שיבא זמן קצר לאחר הגעת שיירת ראש הממשלה
אבטחה כבדה בכניסה למיון בשיבא לאחר הגעת נתניהו
(צילום: טל שחר)
מוקדם יותר פרסם נתניהו סרטון מבית החולים שבו סיפר: "אתמול ביליתי עם רעייתי בכינרת בשמש, בלי כובע, בלי מים, לא רעיון טוב. תודה לכולכם על הדאגה". ראש הממשלה נתניהו בילה אתמול בבוקר בכינרת עם רעייתו שרה. הם אכלו במסעדה במתחם הלידו ולאחר מכן יצאו לשיט בסירה אקולוגית.
"יש לי רק בקשה אחת מכם", הוסיף נתניהו בסרטון. "אנחנו עוברים גל חום במדינה, אז אני מבקש מכם תהיו פחות בשמש, תשתו יותר מים, ושיהיה לכולנו שבוע טוב".
דבר פינויו של נתניהו לבית החולים פורסם לראשונה ב-ynet. מלשכתו נמסר בהמשך כי התלונן היום על סחרחורת לאחר שבילה אתמול בכינרת בשעות החום - וכי על פי ההערכה הראשונית סבל מהתייבשות. רעייתו שרה ובנו אבנר ליוו אותו, וגם רופאו האישי ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. אבנר עזב את המקום לאחר כשעתיים, ובהמשך גם ראש הסגל צחי ברוורמן הגיע למקום.
מלשכת נתניהו נמסר עוד: "בהמלצת רופאו האישי הגיע ראש הממשלה למיון המרכז הרפואי שיבא. הבדיקות הראשוניות יצאו תקינות ולא נמצא שום ממצא. ההערכה הראשונית היא התייבשות. בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות".
בסביבתו של נתניהו אמרו כי הוא הובא מקיסריה לבית החולים באמצעות שיירתו, וכי הוא הגיע לשם בהכרה מלאה ויצא מהרכב בהליכה עצמאית. ראש הממשלה קיבל את הטיפול הראשוני על ידי פרמדיק של היחידה לאבטחת אישים של השב"כ (יחידה 730), והם גם אלה אשר פינו אותו לבית החולים.

3 צפייה בגלריה
אבנר נתניהו יוצא מבית החולים
אבנר נתניהו יוצא מבית החולים
אבנר נתניהו יוצא מבית החולים
(צילום: טל שחר)
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נתניהו בעת שהיה במיון: "שמחתי לשמוע שמצבו טוב ואני מאחל לו רפואה שלמה", אמר. ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בטוויטר: "מאחל לראש הממשלה נתניהו רפואה שלמה ובריאות טובה. תרגיש טוב". גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן איחל "רפואה שלמה ורק בריאות". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בטוויטר: "מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לראש הממשלה נתניהו".
אשפוזו האחרון של נתניהו בן ה-73 בבית חולים היה בצאת יום הכיפורים, לאחר שחש ברע במהלך תפילה בבית כנסת. נתניהו, שצם, ביצע אז בבית החולים סדרת בדיקות שיצאו כולן תקינות כבר באותו הערב, אבל שלאחר התייעצות הוחלט שיישאר להשגחה למשך הלילה. הוא היה במחלקת טיפול נמרץ ועבר בדיקת CT בבוקר.
בינואר האחרון עבר נתניהו בדיקת גסטרו יזומה ושגרתית תחת טשטוש חלקי, ובזמן הבדיקה מילא את מקומו יו"ר ש"ס ושר הפנים דאז אריה דרעי .