3 צפייה בגלריה
בני גנץ בריאיון לynet
בני גנץ בריאיון לynet
תוכניות בנייה של של אלפי יישובים הועברו לאישורו. גנץ
(צילום: דנה קופל)
המאבק על המשך הבנייה בהתנחלויות מגיע לישורת מכרעת: תוכניות בנייה שאושרו על ידי מועצות היישובים ביהודה ושומרון נמצאות כעת על שולחנו של שר הביטחון בני גנץ וממתינות לאישורו. מדובר על כ-4,000 יחידות דיור שצפויות להיות מקודמות בשלבים שונים, מספר יחסית גבוה ביחס למספר יחידות הדיור שנדונו בעבר בוועדות הבנייה, אך לטענת מועצת יש"ע - הוא תוצאה של הקפאת בנייה ארוכה.
תוכניות הבנייה אינן מיועדות רק לגושי ההתיישבות, אלא גם ליישובים שנחשבים יחסית מבודדים, ובהם היישובים רבבה ותפוח. נוסף על כך, בתוכנית כלולות כאלף יחידות דיור ביישובים חרדיים, מה שמעיד על ביקוש הולך וגדל של האוכלוסייה החרדית למגורים בהתנחלויות.
3 צפייה בגלריה
מעלה אדומים התנחלויות התנחלות סיפוח
מעלה אדומים התנחלויות התנחלות סיפוח
עוד 32 יחידות. מעלה אדומים
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קדומים. 377 יחידות בשלב המקדמי
קדומים. 377 יחידות בשלב המקדמי
קדומים. 377 יחידות בשלב המקדמי
(צילום: EPA)
בין היתר דנים כעת לשלב המקדמי על 650 יחידות בתל ציון, 360 בעמנואל, 377 בקדומים, 192 בשערי תקווה, 136 בתפוח, 90 בדולב ו-32 יחידות במעלה אדומים. לשלב הסופי דנים על 193 יחידות דיור באפרת, 179 בעינב, 168 בטלמון, 136 בגבעת זאב, 107 בחיננית, 93 בצופים ו-64 יחידות ברבבה.
רשימת היישובים עברה כאמור אישורים מקצועיים, אך ממתינה לחתימה של גנץ. ראש מועצת קדומים חננאל דורני התייחס לעיכובים בקידום הרשימה וטען: "גנץ עושה פוליטיקה קטנה על הגב שלנו". ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני הוסיף: "מתגוררים פה כחצי מיליון תושבים שרוצים להמשיך לחיות כאן, ועוד משפחות צעירות מכל רחבי הארץ שמבקשות לעבור לגור כאן. אנחנו לא שונים מתושבי תל אביב ובאר שבע".
כזכור, לפני שבוע קיימו ראשי יש"ע מסיבת עיתונאים חריגה, ובה טענו כי "במצב הנוכחי - אין לממשלה זכות קיום". זאת לאחר שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשף לפני כחודש כי שר הביטחון גנץ מתעלם מדרישות ראשי המתנחלים ולא מאשר תוכניות בנייה במשך חודשים ארוכים. "הקפאת הבנייה היא סימפטום לממשלה שמוותרת על כל הנכסים החשובים של מדינת ישראל", טען ראש מועצת בנימין ישראל גנץ.