היא התעקשה להתמודד, ספגה צעקות מראשי הקואליציה, קיבלה 15 קולות בלבד מחברי הכנסת - וכעת גם הוטלו עליה עונשים כבדים על ידי מפלגתה שלה. בליכוד החליטו להעניש בחומרה את ח"כ טלי גוטליב שסירבה להסיר את עצמה מרשימת המועמדים לוועדה לבחירת שופטים, והחליטו על שורת סנקציות נגדה.
לפי החלטת הליכוד, גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות; לא תוכל להעלות הצעות חוק; ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. גוטליב חברה בוועדת החוקה המשמעותית מאוד וכן בוועדת העבודה והרווחה ובוועדה לביקורת המדינה. יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שמסר כי הסנקציות הוטלו עליה "בשל הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית החמורה וחסרת התקדים", ציין כי הסנקציות יהיו בתוקף עד הודעה חדשה.
2 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
"יש לי כוח בלתי רגיל בחוץ אצל בוחרי הימין", הזהירה גוטליב
(צילום: אלכס קולומויסקי)

גוטליב תקפה בתגובה את יו"ר הקואליציה וכתבה בטוויטר: "אופיר כץ, מספר 32 ברשימת הליכוד, חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עליי סנקציות ובכללן הוצאתי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד, אנא הזכירו לו שאתם רואים הכול".
בהפגנת הימין מול בית ראש הממשלה בקיסריה, שאליה הגיעו עשרות פעילים, חיזקו את גוטליב לאחר ההודעה על סנקציות נגדה. "אל תפחדי, המשיכי להילחם למען הרפורמה, כולנו בעדך כאן", קראו.
הבוקר שר התרבות מיקי זוהר אמר בריאיון ל-ynet radio כי התנהלותה של הח"כית הטרייה – שנכנסה לכנסת רק לפני חצי שנה ואתמול כבר נכנסה לעימות חזיתי מול ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הבחירות לנציגות בוועדה לבחירת שופטים – עשויה להוביל לסנקציות עוד יותר חריפות נגדה בהמשך. "אם היא לא תיישר קו, הרחקה מהסיעה זו אופציה", אמר זוהר.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הימין מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
הפגנת הימין מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
"אל תפחדי, העם איתך" מפגיני הימין מול ביתו של נתניהו בקיסריה
(צילום: אלעד גרשגורן)
עם זאת, בריאיון הבוקר לאולפן ynet גוטליב טענה כי לא ניתן להטיל עליה סנקציות – כיוון שמדובר בבחירות חשאיות, כאלו שלדבריה לא ניתן להפעיל עליהן משמעת קואליציונית. היא גם השיבה באיום משלה: "לא רק שלא אורחק מהסיעה, תאמינו לי – עדיף להם שלא אורחק. חד וחלק, אני אומרת את זה עם שמונה סימני קריאה, גם לא תוטל עליי שום סנקציה", אמרה.
כשנשאלה מה בדיוק כוונתה שמוטב שסיעת הליכוד לא תעניש אותה, היא טענה כי יש לה "כוח בלתי רגיל בחוץ אצל בוחרי הימין", והזהירה כי מהלך "חסר סמכות" של הרחקה מהסיעה יצית הפגנות תמיכה למענה: "אני בטוחה שבוחרי הימין ייצאו אל הרחובות, לא פחות מאיך שהם יצאו לטובת הרפורמה. אנחנו מדינאים. את הפה שלנו לא סותמים".

גוטליב חוללה אתמול את הדרמה הפוליטית בבחירות שני נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים: נתניהו ניסה תחילה לאפשר מינוי של נציג קואליציה ונציג אופוזיציה בהתאם לנוהג הקיים – אבל גוטליב סירבה לפרוש מהמרוץ ולאפשר בכך את מינוי הנציג המוסכם של הקואליציה, ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית. היא סירבה לפרוש גם אחרי שיחה קשה עם ראש הממשלה, וצעקות שספגה מיו"ר ש"ס אריה דרעי, מהשר דוד אמסלם ומחברים אחרים בסיעת הליכוד.
בעקבות החלטתה להתמודד, ראש הממשלה הורה להצביע נגדה וגם נגד המועמדת של האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד. נתניהו רצה בכך להביא לסיכול הבחירות ודחייתן בחודש, אבל התרגיל נכשל ואלהרר נבחרה בסופו של דבר בזכות קולותיהם של ארבעה ח"כים מהקואליציה שמרדו בהחלטתו.
איתן גליקמן השתתף בהכנת הכתבה