אזרחות, דיור, תעסוקה וסל קליטה: הרודן הצ'צ'ני רמזן קדירוב הכריז על מערך סיוע מיוחד לפליטים פלסטינים מעזה. קדירוב, מקורבו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הניח את אבן הפינה להקמת כפר שאליו ייקלטו הפליטים. הכפר יוקם ברובע ויזאיטובסקי בבירה גרוזני, בסמוך לבתי ספר וגני ילדים, והוא יכלול חמישה בנייני מגורים בני 35 דירות כל אחד. שטח המגורים הכולל יהיה כ-4,200 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
רמזן קדירוב
רמזן קדירוב
מקורב לפוטין. רמזן קדירוב
(צילום: AP)
בני משפחה של פליטים שאינם מחזיקים באזרחות רוסית - קיבלו דרכון ואזרחות עם הגעתם. בנוסף, הודיע קדירוב על הענקת סיוע כספי לכל משפחה: מענק בסך 100 אלף רובל, שהם כ-4,200 שקל. נציג הפליטים הפלסטינים, דיבו יוסוף, הודה לקדירוב על תמיכתו בעם הפלסטיני ובפליטים.
לפי הפעיל החברתי אלכס טנצר, לרוסיה הגיעו כ-1,124 פליטים מעזה עד כה - רובם הגיעו לאזורים בעלי אוכלוסייה מוסלמית, דוגמת צ'צ'ניה ודגסטן. קבוצה ראשונה של פליטים כבר נקלטה בצ'צ'ניה, שהודיעה שהיא ערוכה לקלוט כ-250 פליטים נוספים. קדירוב עצמו נפגש עם כמה מהם, ואמר כי 30 פליטים כבר נקלטו לתעסוקה במגזר הבריאות, ואילו היתר עוברים כעת קורסים ללימוד השפה הרוסית.
בחודש שעבר הודיעה קנדה כי בכוונתה להקל בקריטריונים לקליטת קרובי משפחה של אזרחים ותושבים קנדים המתגוררים ברצועת עזה. עם זאת, בקנדה מבהירים כי היציאה מהרצועה תלויה באישור ישראל, ומזהירים כי היציאה מהאזור עלולה להיות מסוכנת. לדברי שר ההגירה הקנדי מארק מילר, מאות אנשים יוכלו להגיע למדינה במסגרת התוכנית.