2 צפייה בגלריה
נאום נשיא אוקראינה  ולדימיר זלנסקי לקונגרס האמריקאי משבר מלחמה רוסיה אוקראינה
נאום נשיא אוקראינה  ולדימיר זלנסקי לקונגרס האמריקאי משבר מלחמה רוסיה אוקראינה
זלנסקי נואם בפני הקונגרס האמריקני
(צילום: GettyImages)
אחרי האישור הסופי שניתן לנאום, בכנסת משלימים את ההכנות לקראת נאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם הח"כים באמצעות הזום ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00.
אולם ירושלים במשכן הוסב לחדר מצב עמוס במחשבים, מסכים ואמצעים טכניים, שיכלול עשרות אנשי טכנולוגיה ושירות, שיסייעו לחברי וחברות הכנסת להתחבר לשיחת הווידאו, וינטרו את השידור באופן רציף כדי להבטיח את מהלכו התקין של השידור ללא הפרעות ותקלות.
בעקבות השיפוצים שנערכים במשכן, יו"ר הכנסת מיקי לוי יישא את דברי הפתיחה באולם הוועדה לפניות הציבור, שצמוד לחדר המצב, ואולם הוועדה יוסב לטובת שידור הנאום. לוי עצמו יצפה בנאום עם במאי השידור והצוות הטכני באמצעות מסך ענק ומערכת סאונד שיותקנו במיוחד. בתום נאומו של נשיא אוקראינה, יו"ר הכנסת ייפרד ממנו ויסמן את סוף האירוע. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד צפויים גם לצפות בנאום.
הנאום יועבר בשידור חי בערוץ כנסת, עם אפשרות לתרגום סימולטני בעברית ובאוקראינית, וגם כשידור ללא תרגום. כמו כן, השידור יופץ לכלי תקשורת בארץ ובעולם באמצעות סיבים אופטיים, שידור לווייני וכן בשידור חי ביוטיוב.
2 צפייה בגלריה
מיקי לוי עם ננסי פלוסי בביקורה בכנסת
מיקי לוי עם ננסי פלוסי בביקורה בכנסת
יצפה בנאום בחדר מיוחד. יו"ר הכנסת מיקי לוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בשבוע האחרון שררה מתיחות בין שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק לבין לשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי סביב ארגון השיחה. השגריר האוקראיני שיגר מכתב ללוי שבו ביקש לארגן נאום של זלנסקי בפני חברי הכנסת. האוקראינים רצו מושב מיוחד של הכנסת ושדבריו של זלנסקי ישודרו על מסך גדול. לוי השיב לשגריר שהכנסת יוצאת מחר לפגרה והבניין יהיה בשיפוצים. הוא הציע לשגריר לקיים שיחת זום שאליה יוכלו כל חברי הכנסת לעלות.
על אף שניתן לכנס את הח"כים בחדר אחד כפי שנעשה מעת לעת כשהכנסת מארחת ישיבות מיוחדות בזמן פגרה, בכנסת חששו מנוכחות דלילה מצד המחוקקים שרבים מה מנצלים את הפגרה כדי להשתתף במשלחות לחו"ל, ואז תהיה מבוכה רבה כשזלנסקי ינאם בפני אולם חצי ריק. בשל כך, הועלה הרעיון לנאום דרך הזום.