ברשתות פורסם ביממה האחרונה סרטון שבו נראה חייל מילואים לכאורה כשהוא קורא למרד בשר הביטחון יואב גלנט וברמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. צה"ל הודיע בצהריים (שבת) כי הפרקליטה הצבאית הורתה על פתיחת חקירה של מצ"ח, והרמטכ"ל הורה לקיים שיח פיקודי מיידי בכל היחידות.
הסרטון שפורסם ברשתות
(צילום: ידידיה חממי)

"ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות", מסר דובר צה"ל.
בסרטון, נראה חייל מילואים כשהוא קורא להמרדה מתוך מבנה ברצועת עזה לכאורה. "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית. לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות של חמאס, פתח או כל ישות ערבית אחרת. ראש הממשלה, חיילי המילואים מאחוריך. נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון", אמר.
הוא פנה לשר גלנט ואמר: "אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר - אתה לא יכול לנצח את המלחמה ולפקד עלינו. אני מודיע לך אדון גלנט - אם לא נלך עד הניצחון, 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ותחת אבטחה שלנו נקשיב למנהיג אחד - לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל. זה ראש הממשלה".
עוד נשמע החייל אומר בסרטון: "תחשבו טוב-טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות. האחים שלנו לא נרצחו או נאנסו סתם. רוצים ניצחון, הכרעה".

המסר נגד גלנט - והשיתוף של יאיר נתניהו

"מי שפגע בעם ישראל ובאחים שלנו - אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. תחליף את התקליט או שנלך רק עם ראש הממשלה. רציתם הפיכה צבאית - אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה ומה זה ניצחון, איך יהודים אמיתיים מנצחים".
את הסרטון שיתף גם בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בחשבון הטלגרם שלו.
באירועים ערכיים דומים שהתרחשו בחודשים הראשונים של המלחמה, בצה"ל העדיפו להימנע מחקירות, כולל לאחרונה, והסתפקו בטיפול פנימי ביחידות עצמן, מחשש לביקורת ולחץ מהימין ומחאה בתוך הצבא. ברוב המקרים מדובר בחיילי מילואים שריססו מסרים פוליטיים דומים בכתובות גרפיטי ברצועה.
באוגדה 162 עדיין מתחקרים כיצד לוחמים הכניסו איתם פלאפונים לרצועה בבוקר הכניסה למזרח רפיח, תיעדו את דריסת המתקנים האזרחיים במעבר באמצעות טנקים ומיהרו להפיץ את הסרטונים בצורה מאורגנת לפעילי ימין ששידרו אותם בתוך דקות.