אישה בת 31 נמצאה הבוקר (שישי) מחוסרת הכרה בבית בחיפה. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. בעלה של האישה, בן 35, נעצר בחשד לרצח, אחרי שהתקשר למשטרה והודיע כי חנק אותה והכה בפטיש בראשה.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
כוחות המשטרה בזירת הרצח
(צילום: ליאור אל-חי)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
האירוע התרחש ברחוב דרך הים בעיר. לבני הזוג שלוש בנות קטנות, שישנו בזמן האירוע ופונו מהבית על ידי כוחות המשטרה. הילדות, שהועברו לניידת, אמרו לשוטרים את שמותיהן וגילן - כשהן אינן מודעות כלל למה שאירע. לאחר מכן הועברו לטיפול אנשי הרווחה בעיריית חיפה.
אחת השכנות אמרה כי "אי אפשר להאמין שהתרחש כזה רצח לידנו. אני לא מכירה את המשפחה. ראיתי מהחלון הרבה מאוד שוטרים וניידות הבנתי שקרה משהו לא טוב. לא שמענו כלום, לא רעש לא צעקה. מזעזע שיש ילדים קטנים שאין להם עכשיו לא אמא ולא אבא".
החשוד ברצח עבד בעבודות מזדמנות, בעוד האם למדה. נגד הבעל מתנהל תיק פלילי בבית משפט בגין איומים על אשתו. למרות התיק הפלילי, בני הזוג המשיכו להתגורר יחד.
4 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה בזירה בחיפה
כוחות ההצלה בזירה בחיפה
כוחות ההצלה בזירה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 06:03 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי האישה אותרה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, וקבעו את מותה.
פרמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
לזירת הרצח הגיעו מפקד מרחב כרמל במשטרה ניצב משנה אלי מגן ומפקד תחנת חיפה סגן ניצב חיים אזרד. רב פקד יוסי אטיאס, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת חיפה, סיפר: "קיבלנו הודעה למוקד 100 של המשטרה, דיווחו לנו על מקרה מוות ראשוני. השוטרים הגיעו לזירה, שם הם הבחינו בגופתה של המנוחה. הבעל נעצר והובא לתחנה להמשך טיפול וחקירה". לדבריו, "בני הזוג מוכרים לגורמי הרווחה והמשטרה. התיק האחרון משנת 2021, הוא נמצא בהליך משפטי".
במקביל, חוקרי הזיהוי הפלילי אוספים ממצאים בדירה שבה אותרה האישה ללא רוח חיים, הממוקמת סמוך לבית ספר. הורים שהביאו את ילדיהם למוסד הלימודי הזדעזעו לשמע הידיעה על אודות מעשה הרצח האכזרי.
לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, מסרה: "בזמן שהממשלה מונעת חקיקת חוק איזוק אלקטרוני ואינה מקדמת את כל התוכניות הקיימות למניעת רצח נשים, שוב נרצחה אישה - הרצח השישי תוך חודש. מדובר בזילות בלתי נסלחת בחיי נשים וילדים הנותרים יתומים מאם. גם הפעם הרצח היה כתוב על הקיר, גם הפעם הוגשה תלונה, גם הפעם דבר לא נעשה כדי להגן על האישה. ליבנו כואב על אישה בת 31 שנרצחה בעת שילדיה ישנו בחדר הסמוך, וקמו לבוקר שבו איבדו את אימם ולא יראו עוד את אביהם".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
בחודש שעבר נרצחה באשדוד פולינה וייסמן, לפי החשד על רקע ויכוח כספי עם צעיר בן 23. בין פולינה לצעיר, תושב אבן שמואל שבמועצה אזורית שפיר, התפתח ויכוח כספי בדירתה - שבעקבותיו יצא מהדירה, חזר לאחר זמן קצר - והלם בה בפטיש. מהחקירה במשטרה עלה שבן זוגה של פולינה הוא זה שמצא אותה פצועה בדירה, והודיע על כך לשוטרים. הוא דיווח כי הצעיר הכה אותה עם פטיש, ונמלט מהדירה.
בן הזוג נעצר במקום, מאחר ועלה חשד שהוא ביצע את המעשה. לאחר מכן עלה חשד שהגרוש שלה, אבי ילדיה, חשוד גם כן - וגם הוא נעצר. בהמשך הבינה המשטרה שגרסתו של בן הזוג אמינה, וגם הוא וגם הגרוש שוחררו. מנגד, המשטרה הגיע אל ביתו של הצעיר במושב, ומצאה שם ממצאים שקושרים אותו לרצח. תחילה הכחיש הצעיר כי הוא זה שרצח את האישה, וטען שלא הוא ביצע את הרצח - אלא בן זוגה של פולינה. עם זאת, לאחר שורה של פעולות חקירה, הוא נשבר והודה במעשה - ואפילו שחזר אותו בדירה. פולינה בת ה-41, אם לארבעה ילדים, אותרה תחילה במצב אנוש, ומותה נקבע בבית החולים. לא הייתה לה משפחה בישראל מלבד ילדיה ובעלה לשעבר.