בני משפחתו וחבריו של רוני קריבוי (25) מכרמיאל האמינו בכל רגע כי הוא ישוב אליהם, אך הופתעו לגלות כי יוכלו להיפגש עימו כבר הערב (ראשון) לאחר שחמאס הודיע על שחרורו כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
יוליה קריבוי, אחותו של רוני, כתבה הלילה בפייסבוק: "אין לי מילים להודות לכולם, על התמיכה, הדאגה, העזרה, התפילות. עשינו את זה, רוני חזר הביתה. הולך על הרגליים, מחייך וצוחק. חזק בדיוק כמו שידעתי שהוא. אבל לא סיימנו, מאחור נשארו עוד רבים מהאחים שלנו. ממשיכים להילחם למענם. לא ננוח עד שכולם יחזרו לישון במיטות שלהם לצד המשפחות שלהם. כולם צריכים לחזור!"
3 צפייה בגלריה
רוני קריבוי
רוני קריבוי
רוני קריבוי אחרי שחרורו
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
"לרגע לא איבדנו את התקווה והאמונה שהוא יחזור. הוא אח שלנו, דם מדמנו", אמר ינון אוחנה, חברו של רוני. כבר בשעות הצהריים היו שמועות על חזרתו של האזרח הישראלי שמחזיק גם באזרחות רוסית משבי חמאס. קרוביו של רוני העדיפו לחכות למידע ודאי, ולקראת השעה 18:00 בערב הם התבשרו בקבוצת הוואטסאפ של מובילי המאבק להשבתו כי הוא נמנה עם החטופים שמשוחררים לישראל.
"כשפוטין מתערב, הכול נראה אחרת", אמר החבר אוחנה. "יש לי צמרמורת בכל הגוף, אני בנסיעה ארוכה הביתה לכרמיאל וכל הדרך חושב ומתפלל שהפעם נשמע בשורות טובות". לאט לאט קיבל אוחנה עוד ועוד שיחות שבהן הוא התבשר על שחרורו של רוני.
3 צפייה בגלריה
רוני קריבוי משתחרר
רוני קריבוי משתחרר
רוני קריבוי. נחטף מהמסיבה ליד רעים
רוני נחטף ב-7 באוקטובר מזירת הטבח במסיבה ליד קיבוץ רעים כשעבד בהגברה. "איבדנו מלא חברים שנהרגו במסיבה, יש לנו חברים שראו את רוני בשניות האחרונות לפני שנחטף לעזה ואנחנו רק מתפללים מאז בלי סוף ואומרים תהילים ועושים הפרשות חלה בשביל לראות מעט אור", אמר החבר אוחנה. "בקבוצה של החברים כולם כותבים עכשיו בחסדי השם כמה הם מאושרים וכמה הם בהלם. אני מחכה לראות אותו".
3 צפייה בגלריה
רוני קריבוי
רוני קריבוי
רוני קריבוי
אוחנה הוסיף: "אנחנו יודעים שכשחטפו אותו רוני היה פצוע מירי, אני מניח שהוא יקבל טיפול רפואי וכולנו מחכים לראות אותו בכרמיאל".
משה קונינסקי, ראש העיר כרמיאל, אמר: "רוני קריבוי שלנו המחזיק באזרחות רוסית, שנחטף על-ידי חמאס - שוחרר הערב. העיר כרמיאל מברכת על שחרורו של רוני ושמחים יחד עם הוריו אולג ומרינה והאחים יוליה ואיגור. עם ישראל הוא עם של ערבות הדדית, של התגייסות של אהבת איש את רעהו, עם של רעות. אנחנו מייחלים לשחרורם במהרה של כל החטופים והחטופות בידי המחבלים הנאצים בעזה".