בית משפט באוסטרליה קבע היום (ה') כי התגבשה תשתית ראייתית המאפשרת להעמיד לדין את מלכה לייפר בגין עבירות מין שביצעה בשלוש מתלמידותיה בבית ספר שניהלה במלבורן. לייפר בת ה-55 נמלטה לישראל לאחר שהתלמידות התלוננו נגדה ובתחילת השנה הוסגרה לאוסטרליה, בתום שש שנים של הליכים משפטיים.
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר. השופטת: הראיות מספקות בסיס להרשעתה
(צילום: עמית שאבי)
לייפר תעמוד לדין בגין 70 סעיפים על תקיפת שלוש התלמידות בין השנים 2008-2004. התביעה באוסטרליה הסירה ארבעה מקרים נוספים מכתב האישום לאחר שהתברר כי העבירות הללו התרחשו בישראל.
בדיון שנערך היום בבית משפט במלבורן העידו בדלתיים סגורות שלוש המתלוננות נגד לייפר, האחיות דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר. לייפר שנמצאת במעצר הופיעה בדיון בשיחת וידאו וכפרה באישומים נגדה.
השופטת ג'והאנה מטקלף אמרה שהיא סבורה שהראיות והעדויות שהוצגו בדיון מספקות בסיס להרשעתה של לייפר. השימוע הראשון במשפטה יתקיים ב-21 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
המשפט יתחיל בחודש הבא. לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה, בינואר
בעקבות התלונות של התלמידות נגדה הושעתה לייפר ב-2008 מבית הספר ונמלטה לישראל. במרץ 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה מישראל. לייפר נעצרה, אך שוחררה למעצר בית. ב-2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, אך לאחר שחוקרים פרטיים חשפו כי היא מתחזה, חודשו הליכי ההסגרה.
בפרשה נקשר גם שמו של יעקב ליצמן, שלפי החשד ניצל את מעמדו כשהיה סגן שר הבריאות כדי להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית שניתנה ללייפר. בחודש מאי הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא מתכוון להעמיד לדין בכפוף לשימוע את ליצמן בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים בפרשה.
מארגון "מגן" המלווה את המתלוננות נמסר כי "אנו מברכים את מערכות הצדק באוסטרליה שלא לקחו זמן, וקבעו כי יש תשתית ראייתית בתיק מלכה לייפר. אנו עומדים לצד המתלוננות האמיצות שלא הסכימו לוותר ונלחמו שנים רבות על העמדתה של לייפר לדין ומשוכנעים שבית המשפט באוסטרליה ירשיע את לייפר וישים סוף לפרשייה הקשה הזאת".