המשטרה עצרה לפני כשבוע תושב יקנעם (28) בחשד לתקיפת נהג אוטובוס בעיר בזמן נסיעה - תוך סיכון חייהם של יתר הנוסעים. מחקירת המשטרה עולה כי במהלך הנסיעה, ביקש החשוד מנהג האוטובוס לרדת בצומת הכניסה של העיר - מקום שבו אין תחנה מסודרת להורדת נוסעים.
הנהג, על-פי החשד, הסביר לנוסע כי אסור לו לעצור באמצע הדרך. בתגובה, החשוד צעק והשתולל, וכשהנהג לא עצר את האוטובוס גם בשלב זה - התקרב אליו והכה אותו בפניו. הנהג המשיך בנסיעה עד לתחנה הקרובה, כשהוא חבול, ונזקק כתוצאה מהתקיפה לטיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
נהג אוטובוס הותקף על ידי נוסע ביקנעם
נהג אוטובוס הותקף על ידי נוסע ביקנעם
תיעוד תקיפת הנהג ביקנעם
בעקבות דיווח על התקרית, אספה המשטרה עדויות וראיות מהאוטובוס, מהנהג ומנוסעים נוספים - וכעבור שעות אחדות איתרה את החשוד - שמוכר למשטרה מעבירות קודמות. עם זאת, גם בעת זו תקף הצעיר את השוטרים, ונעצר רק בתום מאבק עימם.
רפ"ק איהאב חדאדרפ"ק איהאב חדאדצילום: דוברות המשטרה מרחב העמקים
"רק בנס האירוע לא הסתיים באסון", הבהיר רב-פקד איהאב חדאד, קצין אגף החקירות והמודיעין במרחב העמקים. לדבריו, "התקיפה התרחשה תוך כדי נסיעה, שהיו בה נוסעים רבים. הנהג עלול היה לאבד שליטה על האוטובוס. מעבר לפגיעה בנהג - התוקף סיכן את חיי הנוסעים וגם את חייהם של האחרים שהיו בדרך באותה העת".
בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירת בעקבות אירוע תקיפה נוסף של נהג אוטובוס של אגד, שהתרחש הלילה בשדרות ההסתדרות בצומת קריית אתא. מחקירת המשטרה עולה כי כמה נערים שהיו בנסיעה סברו כי הנהג "לא דיבר בכבוד" לאישה מבוגרת שעלתה לאוטובוס, ובתגובה תקפו אותו באגרופים וריססו לעברו גז פלפל.
בהמשך, הנערים השליכו סלע לעבר שמשת האוטובוס - וניפצו אותה. כתוצאה מהתקיפה הנהג נפצע באורח קל, ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
שמשת האוטובוס שנופצה
שמשת האוטובוס שנופצה
שמשת האוטובוס שנופצה בצומת קריית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
במקביל, המשטרה עצרה לפני זמן קצר תושב עכו (25) בחשד שתקף אתמול באמצעות מוט ברזל, סמוך לעין המפרץ, נהג רכב שלא אפשר לו להיכנס לנתיב נסיעתו.
מחקירת המשטרה עולה כי בתגובה, החשוד חסם את נתיב נסיעתו של הקורבן, יצא מרכבו כשהוא אוחז בידו במוט ברזל - הכה באמצעותו את רכבו של הקורבן - ונמלט מהמקום. כתוצאה מהתקיפה, נגרמו לנהג חבלות, והוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה לקבלת טיפול רפואי. החשוד נעצר, כאמור, ובכוונת במשטרה לבקש מחר את מעצרו בבית משפט השלום בעכו.
המשטרה מסרה כי היא "תמשיך במאבקה הנחוש והבלתי מתפשר בעבירות בריונות בכביש, ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא את העבריינים לדין".
דובר אגד רון רטנר מסר כי "האלימות הגואה נגד נהגי התחבורה הציבורית מאיימת ומטרידה. יש לצפות מגורמי הביטחון והשיטור להדק את מעורבותם ולגונן ביתר נחישות על הנהגים - משרתי הציבור שנותרים חשופים, בודדים ומותקפים במרחב הציבורי. הגיעה העת שנהגי התחבורה הציבורית יוגדרו בחוק כעובדי ציבור של ממש, תוך שהם זוכים ליחס עוטף ומגונן של כל הרשויות הנוגעות בדבר, כפי שהדבר נכון כלפי משרתי הציבור האחרים במשק הישראלי. אין הדעת סובלת שנהג המעיר לבני נוער שעליהם לתקף נכונה את הרב-קו שלהם, ימצא את עצמו חבול ופצוע בבית החולים, חסר אונים לנוכח גל האלימות הגואה".

בתוך כך, תוקפי נהג האוטובוס ברחובות שוחררו הבוקר למעצר בית, חרף האלימות הקשה. השניים, בני 15, ייחקרו לפני שחרורם שוב במשטרה. לפי החשד, הנערים תקפו את הנהג תחילה אחרי שהעיר להם כי לא שילמו עבור הנסיעה, אולם הוא החליט לרחם עליהם ולא הגיש תלונה נגדם. עם זאת, בהמשך הגיעו השניים לתחנה המרכזית ברחובות, המתינו לנהג - ותקפו אותו בשנית, מחוץ לאוטובוס - דבר שהביא לאשפוזו של הנהג בבית חולים.
הנהג, תושב מזכרת בתיה בשם רון (60), סיפר אתמול ל-ynet על התקיפה שאירעה בתחנה המרכזית: "ראיתי את הנערים חולפים על פניי לכיוון הספסלים, ופתאום הם הגיחו מאחוריי והכו אותי. נפלתי, ואז הם דחפו אותי לכיוון המדרגות. איבדתי את שיווי המשקל, והידרדרתי 15 מדרגות. לאחר מכן הם ברחו. את האמת? פחדתי שהם ידקרו אותי. ניסיתי להגן על עצמי, ולמזלי היו שם אנשים - לכן התוקפים נמלטו". הוא הוסיף: "לך תדע מה יהיה איתי ומתי אחזור להגה. אני מתחיל לחשוש שאולי לא אחזור, אני לא רוצה למות למען הפרנסה שלי. יום אחד זה יקרה - מישהו ירצח פה נהג".
עורך הדין גל וולף, המייצג את אחד הנערים מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "מדובר במקרה מצער. הקטין ללא עבר פלילי והביע צער על המקרה. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם".

השתתפו בהכנת הכתבה: מאיר תורג'מן, ליאור אל-חי ויאיר קראוס