מנהיגת הימין הקיצוני באיטליה, שעשויה להפוך בקרוב לראש ממשלה, עוררה סערה כשפרסמה סרטון של אישה אוקראינית נאנסת על-ידי מהגר אפריקני. יריביה של ג'ורג'ה מלוני האשימו אותה בניצול מביש של האונס לצורך תעמולת בחירות.
3 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה מלוני מנהיגת מפלגת האחים של איטליה ימין קיצוני
ג'ורג'ה מלוני מנהיגת מפלגת האחים של איטליה ימין קיצוני
מובילה בסקרים לקראת הבחירות. ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת "האחים של איטליה"
(צילום: AP )
האישה האוקראינית, בת 55, נאנסה ביום ראשון בשעת בוקר מוקדמת. מבקש מקלט בן 27 מגיאנה תקף אותה ברחוב בעיר פיאצ'נזה. עד ראייה תיעד את התקיפה המינית, והתוקף נעצר. התיעוד פורסם באתר חדשות איטלקי, שם טושטשו הפנים של הנאנסת ושל התוקף.
בראשון בערב פרסמה מלוני בטוויטר את הסרטון, שבו נשמעת הנאנסת בוכה. "אי אפשר לשתוק לנוכח אירוע נוראי של אלימות מינית נגד אישה אוקראינית מצדו של מבקש מקלט, לאור יום בפיאצ'נזה. חיבוק לאישה הזאת. אני אעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לערים שלנו".
3 צפייה בגלריה
איטליה ג'ורג'ה מלוני פירנצה 2020
איטליה ג'ורג'ה מלוני פירנצה 2020
קראה להטיל מצור ימי על צפון אפריקה - כדי למנוע ממסתננים להגיע לאיטליה
(צילום: רויטרס)
מלוני עומדת בראש מפלגת "האחים של איטליה", שמובילה בסקרים לקראת הבחירות שיהיו בספטמבר. המפלגה שמגיעה למקום השני בסקרים היא "המפלגה הדמוקרטית" מהמרכז-שמאל, המונהגת על-ידי ראש הממשלה לשעבר אנריקו לטה. היריב של מלוני גינה את פרסום הסרטון בטוויטר שלה, ואמר שהפרסום חורג מ"גבולות הכבוד וההגינות".
"זה מגונה להשתמש בתמונות של אונס - ומגונה עוד יותר לעשות את זה למטרות אלקטורליות", אמר לטה. בתגובה הדגישה מלוני שהפרצופים של הנאנסת והתוקף היו מטושטשים בסרטון, וטענה שלטה לא גינה את התקיפה עצמה. "למה אתה לא מדבר על זה? בגלל שאתה תצטרך להתמודד עם העובדה שהביטחון בערים שלנו יצא משליטה, גם בזכות מדיניות ההגירה הסוריאליסטית שקידמת".
3 צפייה בגלריה
אנריקו לטה. היריב המרכזי של מלוני בבחירות
אנריקו לטה. היריב המרכזי של מלוני בבחירות
אנריקו לטה. היריב המרכזי של מלוני בבחירות
(צילום: גטי אימג'בנק)
קרלו קלנדה, מנהיג נוסף ממחנה המרכז באיטליה, כינה את הציוץ של מלוני "לא-מוסרי". איג'בה שגו, סופרת איטלקייה ממוצא סומלי, האשימה את מלוני בניצול של קורבן אונס. "במקום להגן עליה מציעים אותה כ'קליקבייט' מציצני. קמפיין הבחירות הזה מחריד", אמרה שגו.
כמו שאר מנהיגי הימין באיטליה, גם מלוני תומכת בהפעלת יד קשה נגד מסתננים - ואף קראה להטיל מצור ימי על צפון אפריקה כדי למנוע ממהגרים לשוט לאיטליה. מלוני אמרה שיריביה ניצלו את האונס כדי להשמיץ אותה – ובמקביל התעלמו מהקורבן כדי להימנע מהתייחסות לנושא ההגירה.
ברקע הסערה באיטליה, בטוויטר הודיעו היום כי הסרטון המדובר הוסר מהעמוד של ג'ורג'ה מלוני. במקום הסרטון הופיע כיתוב שבו נאמר כי "הסרטון הפר את הכללים של טוויטר".