באפריקה ובמדינות ערב חגגו, גם בפריז ובלונדון - אבל בנגב החגיגות יצאו מכלל שליטה: הניצחון של מרוקו אתמול (שבת) וההעפלה ההיסטורית לחצי גמר המונדיאל על חשבונה של פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו הביא רבים ביישובים הבדואים לצאת לרחובות בחגיגות. את החגיגות ליוו זיקוקים, ירי באוויר ונסיעה מופרעת בכבישים - כולל "חרקות", שבאחד המקרים הסתיימו בתאונה. צפו בתיעוד מהלילה האחרון בנגב, בפתח הכתבה.
בשורת תיעודים שפורסמו ברשת נראים מקרים רבים של ירי באוויר מרובים, ירי זיקוקים, צפירות ונסיעה מופרעת, כולל על המדרכות ביישובים הבדואיים. במסגרת האירועים עצרה המשטרה נער בן 17 מתל שבע שיידה אבן לעבר ניידת משטרה ושבר את שמשת החלון הקדמי שלה. "משטרת ישראל תאפשר את רוח הספורט אך תנהג באפס סובלנות כנגד כל גילוי אלימות או סיכון חיים", אמרו במשטרה על האירוע.
מהיישוב שגב שלום פורסמו תיעודים של צעירים מקומיים מיידים אבנים לעבר ניידת משטרה, אבל שם איש לא נעצר. בלקיה נרשמו פקקי תנועה ארוכים אחרי שרבים יצאו ברכביהם לחגוג. חלק מהחוגגים נהגו בפראות, גם סביב מעגלי תנועה, ובין היתר סיכנו הולכי רגל. לחגיגות בלקיה התלוו גם צרורות ירי אל תוך הלילה. גם ברהט החגיגות יצאו משליטה עם זיקוקים שנורו אל האוויר.
5 צפייה בגלריה
מועצה מקומית תל שבע בהודעת אזהרה על ההתפרעויות
מועצה מקומית תל שבע בהודעת אזהרה על ההתפרעויות
אזהרת המועצה: "המשטרה תכניס חיילים, הצילו את ילדיכם"
5 צפייה בגלריה
החגיגות שיצאו משליטה: התפרעות בנגב בעקבות העפלה לחצי גמר במונדיאל
החגיגות שיצאו משליטה: התפרעות בנגב בעקבות העפלה לחצי גמר במונדיאל
מכוניות על המדרכה
במועצה המקומית תל שבע הגדילו לעשות בשעות הלילה ופרסמו אזהרה לציבור מפני הכנסת חיילים ליישוב אם המצב לא יירגע. "אין ספק שכולם שמחים בשביל מרוקו. לחגוג את הניצחון זה גם מובן, אבל זריקת אבנים על המשטרה או רכוש ציבורי מביאה נזק. המשטרה מתכוונת להכניס חיילים, לכן אנו מבקשים מכם להציל את ילדיכם ולחגוג בבית", נכתב בפוסט - שנמחק לאחר מכן. במועצה הסבירו כי מדובר בטעות בתרגום, ובדף של ראש המועצה וברשתות החברתיות בערבית מובהר כי מדובר במשטרה. למרות האזהרה, לא הייתה כל כוונה להביא חיילים ליישוב.

בן גביר: "המשטרה ברחה מתל שבע"

השר המיועד איתמר בן גביר אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי השוטרים שהוזעקו לתל שבע אמש במסגרת החגיגות בנגב ברחו מהמקום מאחר שזרקו עליהם אבנים. "שברו רמזורים וזרקו אבנים על השוטרים. מה המשטרה עשתה? יצאה מהמקום. הייתה שם ניידת והיא ברחה. זה נורמלי?", תהה בן גביר.

לדברי השר המיועד, כשייכנס למשרד, המשטרה לא תברח יותר מאירועים כאלה. "זה לא ייקח יום או יומיים, אבל זו הכוונה. בשביל זה אני רוצה את הכלים לנהל את המדיניות ולהגיד לשוטרים, להגיד למפקד מחוז דרום לדוגמה – מה זאת אומרת ששוטרים בורחים? צריך להכניס לשם 30 ניידות יס"מ ולטפל בזה. צריך משילות בכל מקום. כולם יהיו מאושרים מזה".
אתה חושב שהשוטרים הם "לפלפים" כרגע? "אני אוהב את השוטרים וחושב שצריך לתת להם גב, להעלות להם את המשכורות. אני לא חושב שהם לפלפים, השוטרים בשטח הם אנשים נפלאים. אני יכול להגיד שנתניהו אישר מיליארדים של תוספת תקציב למשטרה. אני עדיין לא מבסוט מזה ורוצה עוד, אבל אני רוצה משטרה חזקה שתשליט חוק גם בראשון לציון, גם בחולון, גם ברהט וגם באום אל פחם – בכל מקום במדינת ישראל".
המשטרה מסרה בעקבות דבריו של השר המיועד על בריחת השוטרים מתל שבע: "אין תגובה".