הגבר שפרץ לביתה של ננסי פלוסי, ותקף את בעלה בפטיש, אמר למשטרה שהוא רצה לחטוף את הבכירה הדמוקרטית "ולשבור לה את הפיקות של הברכיים" – כדי להראות לחברי הקונגרס שלמעשיהם יש השלכות. משרד המשפטים האמריקני הודיע שהוא נאשם בתקיפה ובניסיון חטיפה, ובבית המשפט בקליפורניה מואשם דפאפי בניסיון רצח, התעללות באדם מבוגר ובאיומים כלפי נציג ציבור. פלוסי סיפרה כי בעלה "מתקדם באופן יציב במה שיהיה תהליך התאוששות ארוך".
דיוויד דפאפי בן ה-42 פרץ לבית של הזוג פלוסי בסן פרנסיסקו בשישי לפנות בוקר. הוא נכנס מהדלת האחורית, ועלה במדרגות לחדר השינה של הזוג. הוא העיר את פול פלוסי בן ה-82 ודרש לדבר עם רעייתו, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב. ננסי פלוסי, בת 82 גם היא, הייתה באותה העת בוושינגטון. כשפול אמר לו שננסי לא תחזור לסן פרנסיסקו בימים הקרובים, דפאפי אמר לו שהוא מוכן לחכות.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
ארה"ב דיוויד דפייפ תקף את בעלה של ננסי פלוסי
התוקף ובני הזוג פלוסי
(צילום: AP, AFP)
השוטרים הגיעו לבית בסביבות 02:20, אחרי שפלוסי נכנס לשירותים והצליח לצלצל בחשאי למוקד החירום. כשהשוטרים הגיעו לבית הם ראו את פלוסי ודפאפי נאבקים זה בזה על אחיזת פטיש. כשהשוטרים צעקו עליהם לעזוב את הפטיש, דפאפי חבט בראשו של פלוסי לפחות פעם אחת. דאפי, שבזמן העימות צעק "איפה ננסי?", נעצר לאחר מכן על-ידי השוטרים.
פלוסי נשלח לניתוח בעקבות שבר בגולגולת, ובנוסף נחבל בידו. התובעים הפדרליים האשימו היום את דפאפי בתקיפה ובניסיון חטיפה. הרשעה בשתי העבירות עשויה לשלוח אותו ל-50 שנות מאסר. ננסי פלוסי המריאה מוושינגטון לסן פרנסיסקו כדי לשהות לצד בעלה. "אדם אלים פרץ לבית של המשפחה שלי, דרש להתעמת איתי ותקף באכזריות את בעלי פול", אמרה על התקיפה.
5 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי
ננסי פלוסי
הבכירה הדמוקרטית בת ה-82. מיהרה לסן פרנסיסקו כדי לשהות לצד בעלה
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
פול פלוסי
פול פלוסי
פול פלוסי. נכנס לשירותים וצלצל בחשאי למשטרה
(צילום: רויטרס)
השוטרים מצאו בבית בסן פרנסיסקו אזיקונים במסדרון ובאחד החדרים. בתיק של דפאפי מצאו השוטרים גליל נייר דפק, חבל לבן, פטיש, זוג כפפות ועיתון. בהצהרה שהגיש ה-FBI לבית המשפט נתב שדפאפי אמר לשוטרים שהוא תכנן להחזיק את ננסי פלוסי כבת ערובה - כדי לשוחח איתה. הוא הגדיר את הבכירה הדמוקרטית כ"מנהיגת חבורת השקרים" של המפלגה.
"אם היא הייתה אומרת לדפאפי את האמת הוא היה נותן לה ללכת, ואם היא הייתה משקרת הוא היה שובר לה את הפיקות של הברכיים", נכתב בהצהרה שהוגשה לבית המשפט. "כך היא הייתה מגיעה לקונגרס בכיסא גלגלים, וזה היה מראה לחברי קונגרס אחרים שיש השלכות למעשים שלהם".
5 צפייה בגלריה
מחוץ לבית של ננסי פלוסי ב סן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב
מחוץ לבית של ננסי פלוסי ב סן פרנסיסקו קליפורניה ארה"ב
מחוץ לבית בסן פרנסיסקו בסוף השבוע
(צילום: EPA)
דפאפי היה בעבר אקטיביסט נודיסט, ופרץ לבית של פלוסי בתחתונים. בשנים האחרונות הוא הביע עמדות קיצוניות בבלוגים וברשתות החברתיות, קידם שלל תיאוריות קונספירציה, פרסם אמירות אנטישמיות ותמך בנשיא לשעבר דונלד טראמפ – ובטענותיו השקריות על גניבת הבחירות ב-2020.
התובע המחוזי בסן פרנסיסקו ומפקד המשטרה דחו בתקיפות את תיאוריות הקונספירציה לפיהן שדפאפי נשלח על-ידי אנשי ימין קיצוני ובכירים רפובליקנים, כשבוע לפני בחירות האמצע בארה"ב. התקיפה של פלוסי הקשיש הגבירה את החשש מאלימות על רקע פוליטי לקראת ה-8 בנובמבר.