עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, נדרס למוות הלילה (בין שישי לשבת) על ידי נהג שהיה תחת השפעת אלכוהול. הנוסעים ברכב, חמישה תושבי רהט, נמלטו מניידת סיור לאורך כק"מ, תוך שנסעו בפראות, חצו שני רמזורים באדום, ולבסוף פגעו בשלושת המתנדבים, בהם כרמלי, שעמדו במחסום בידוק שכרות בכביש 412 על דרך המכבים לפני צומת בית דגן. הם ניסו להימלט, אך נתפסו כמה עשרות מטרים ממקום הפגיעה, ומבדיקת הינשוף של המשטרה עלה כי נהג הרכב ושאר הנוסעים בו היו שתויים.
במשטרה לקחו מהם גם דגימות דם, כדי לבדוק אם היו תחת השפעת סמים. לקראת הארכת מעצר המעורבים הבהירו במשטרה כי החקירה היא במישור הפלילי, וכי העבירה המיוחסת לדורס היא עבירת רצח. כרמלי, מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה, הותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה-19 ושגיא בן ה-16. בתו הגדולה של עמיחי סיפרה כי ראתה אותו כששבה מעבודתה אתמול בצהריים - וכמעט שלא הספיקה לדבר איתו לפני שנסע.
6 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי וזירת האירוע
(צילום: מאיר תורג'מן)
"הלכתי לישון, חשבתי שהוא הולך למשמרת כרגיל", אמרה. "שאלתי אותו למה הוא לא שוטף את האפרסק שלקח, והוא אמר 'רק התולעים יהרגו אותי'. בבוקר קמנו בדפיקות דלת חזקות של שוטרים שנכנסו הביתה, וישר הבנו לבד שהוא לא יחזור. כששמענו שהוא מת - או יותר נכון נרצח - ירדתי למטה והתחלתי לצרוח את החיים שלי".
במשטרה מספרים כי עמיחי נהג להתנדב במשמרת המורכבת של הלילה שבין שישי לשבת, ולערוך בדיקות שכרות לנהגים. דקות לפני שנהרג, הוא צולם במדים בניידת המשטרה. "עמיחי היה דוגמה ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה", אמר המפכ"ל יעקב שבתאי.

רוסיה גינתה את התקיפה בדמשק, אלה הנזקים בנמל התעופה

רוסיה גינתה אמש בחריפות את ישראל על התקיפה החריגה המיוחס לה בנמל התעופה בדמשק, ששיבשה לחלוטין את פעילותו. בהודעה שפרסמה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה נמסר כי על ישראל להפסיק עם מה שתואר כ"נוהל מרושע" של פגיעה בתשתיות אזרחיות. היא הוסיפה כי המתקפות החוזרות ונשנות של ישראל בסוריה מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, ו"בלתי מתקבלות על הדעת".
6 צפייה בגלריה
נזק למבנים ב מל תעופה דמשק
נזק למבנים ב מל תעופה דמשק
הנזק שנגרם למבנים בנמל התעופה בדמשק
6 צפייה בגלריה
פוטין נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק
פוטין נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק
רוסיה גינתה. "הפרה של החוק הבינלאומי"
(צילום: ImageSat International - ISI, AP)
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, פרסם הבוקר תמונות ראשונות מנמל התעופה שהופצץ - ודיווח כי צוותים עובדים מאז אתמול על תיקון הנזק שנגרם. לפי הדיווח, בתקיפה הופצצו מסלול ההמראה הצפוני, אורות הניווט במסלול, מגדל התקשורת, אולמות נוסעים ושלושה האנגרים ומחסנים. נטען כי אולמות הנוסעים שנפגעו משמשים אנשי צבא בכירים מאיראן ומחיזבאללה. נציין כי תחילה משטר אסד דיווח על התקיפה מבלי לציין כי היא כוונה נגד נמל התעופה.
בדיווח של מרכז המעקב נטען כי האולמות משמשים גם לאחסון זמני של אמצעי לחימה שמגיעים מאיראן. מדובר אגב באולמות ותיקים בנמל התעופה, ששימשו בעבר את הנוסעים מסוריה לסעודיה לטובת מצוות החג' - העלייה לרגל למכה, שהיא חובה עבור כל מאמין מוסלמי. הבוקר ביקרה במקום שניזוק משלחת מטעם מודיעין חיל האוויר של המשטר הסורי. בחודש שעבר, נזכיר, פורסם ב-ynet כי איראן וחיזבאללה משתמשים בטיסות אזרחיות לדמשק ולביירות כדי להבריח לחיזבאללה רכיבים צבאיים מתקדמים, הקשורים בין היתר לייצור של אמצעי לחימה צבאיים.

תחלואת הקורונה מזנקת, מספר החולים קשה יורד

24,133 ישראלים אובחנו כחיוביים לקורונה מתחילת השבוע ועד כניסת השבת, ממוצע של יותר מ-4,000 מאומתים ביום. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, בימים ראשון עד שישי בשבוע שעבר אובחנו 14,900 כחיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עומד כעת על 1.4. למרות העלייה החדה בתחלואה, מספר החולים במצב קשה דווקא יורד. מהעדכון האחרון של משרד הבריאות עולה כי 76 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, 18 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מבין החולים הקשים, שישה הם בני פחות מ-60.
6 צפייה בגלריה
עובד צוות רפואי במחלקת קורונה לילדים בשיבא
עובד צוות רפואי במחלקת קורונה לילדים בשיבא
התחלואה מזנקת, מספר החולים קשה לא. ארכיון
(צילום: רויטרס)
בשבוע האחרון גם חלה עלייה במספר החיוביים בבדיקות הקורונה שנערכות. מהנתונים עולה כי ביום שישי שיעור החיוביים עד כניסת השבת עמד על כ-30%, לעומת 13% חיוביים בבדיקות שנערכו ביום הראשון של החודש. עם זאת, מספר הנבדקים נשאר די נמוך. בסך הכול נבדקו ביום חמישי 22,261 ישראלים, רחוק מאוד מהמספרים של שיא הגל החמישי, אז נבדקו מאות אלפים מדי יום.

חשד לפרוטקשן בצפון: 18 אוטובוסים הוצתו בצפת

18 אוטובוסים נשרפו הלילה ואחרים ניזוקו בשריפה בתחנה המרכזית בצפת. המשטרה אישרה שמדובר בהצתה ופתחה בחקירה - כשבועיים אחרי מקרה דומה בקריית שמונה - ובודקת בין היתר גם אם יש קשר בין המקרים. השריפה החלה מעט אחרי 03:00 לפנות בוקר. הצוותים הראשונים שהגיעו למקום זיהו 18 אוטובוסים בוערים כליל, במטען אש רב-עוצמה. רוב האוטובוסים שייכים לחברות עפיפי מנצרת (16 מתוך האוטובוסים) ונתיב אקספרס - ששייכת גם היא לעפיפי.
6 צפייה בגלריה
18 אוטובוסים נשרפו בתחנה המרכזית בצפת
18 אוטובוסים נשרפו בתחנה המרכזית בצפת
18 אוטובוסים נשרפו
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)
לוחמי האש פעלו לכיבוי האוטובוסים והגנו על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, במטרה שלא יתלקחו כתוצאה מהבעירה החזקה במקום. לא היו נפגעים באירוע. חברת עפיפי שמושבה בנצרת, סבלה בעבר מהתנכלויות לאוטובוסים ביישובים הערביים בהם פעלה, כמו טמרה ונצרת. במשטרה אמנם אישרו שמדובר בהצתה, אך הבהירו כי כל כיווני החקירה נבדקים. באזור פועלת כנופייה מהיישוב טובא-זנגרייה, הגובה דמי חסות במסווה של חברות שמירה - ובין היתר ייבדק החשד כי ההצתה הלילה היא מעשה ידיה.

ישראל ניצחה את אלבניה בליגת האומות, גולדן סטייט חזרה לסדרה נגד בוסטון

נבחרת ישראל ניצחה אמש את נבחרת אלבניה 1:2 במשחק חוץ במסגרת המחזור השני בליגת האומות. מנור סולומון כבש צמד עבור ישראל, שחזרה מפיגור שער במחצית השנייה. כעת, בזכות הניצחון, ישראל ניצבת בראש הבית בליגת האומות - בו מתמודדות גם איסלנד ואלבניה. ביום שני תשחק ישראל באיסלנד, ניצחון במשחק זה יקרב את ישראל לפלייאוף אליפות אירופה (יורו 2024), שתיערך בגרמניה.
6 צפייה בגלריה
תצוגת ענק. מנור סולומון
תצוגת ענק. מנור סולומון
תצוגת ענק. מנור סולומון
(ראובן שוורץ)
והלילה, גולדן סטייט ווריירס ניצחה את בוסטון סלטיקס במשחק הרביעי בסדרת גמר ה-NBA והשוותה את הסדרה ל-2:2. סטפן קרי, כוכב הקבוצה האורחת, הצטיין עם 43 נקודות, 10 כדורים חוזרים ו-4 אסיסטים. המשחק הבא בסדרה ייערך באולם הביתי של גולדן סטייט בסן פרנסיסקו, בלילה שבין שני ושלישי. שתי הקבוצות רחוקות שני ניצחונות מזכייה באליפות.