כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד נסאר בן פייסל אסלאן (26), בגין שיבוש הליכי משפט בפרשת מותה של קצינת צה"ל, סגן עמית איטח (29), שנהרגה בתאונת פגע וברח בחודש פברואר האחרון. נסאר, תושב הכפר מזרעה שסמוך לנהריה, מואשם כי ניסע לסייע לאחיו, שמואשם בגרימת התאונה, להימלט מהדין בכך שהזדהה בפני חוקרי המשטרה כנהג הפוגע.
עורך הדין ראפע אסלאן (29), אחיו של נאסר, הואשם בחודש מרץ האחרון כי התנגש עם רכבו ברכב שבו נסעה עמית, ונמלט לביתו. פרקליטות מחוז חיפה טוענת כי זמן קצר לאחר שראפע הגיע לבית, נסאר נסע לבית החולים לגליל שבנהריה בתואנת שווא שנפגע בתאונה, וכן הזדהה במפורש כנהג הפוגע בפני חוקרי המשטרה, בידיעתו של אחיו. "זאת על מנת למלט את ראפע מאימת הדין, ובכוונה למנוע או להכשיל הליך משפטי", נכתב בכתב האישום.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
זירת התאונה בה נהרגה עמית איטח ז"ל
הנהג נמלט מבלי לסייע, האח ניסה לתפוס את מקומו
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
פקד דימה סקליאר ממרחב אשר סיפר כי "החוקרים גילו בתוך זמן קצר כי האח לא באמת היה הנהג בעת התאונה. ברגע שהבנו שהאח המעורב בתאונה נמלט, הפעלנו אמצעי חקירה ואמצעים טכנולוגיים עד שהגענו לחשוד וגיבשנו תשתית ראייתית נגדו".
עו"ד משה גלעדעו"ד משה גלעד
התאונה התרחשה בכביש 889 הסמוך למושב יערה בגליל המערבי, בלילה שבין שבת לראשון, 6 בפברואר. עו"ד אסלאן צולם במצלמת אבטחה שאיתרו חוקרי המשטרה כשהוא עוזב מסיבת יום הולדת של אחד מחבריו ונוסע במכוניתו, כחמש דקות לפני התאונה. בכתב האישום נטען כי אסלאן נהג בלמעלה מ-30 קמ"ש מעל המהירות המותרת באותו קטע כביש, וכשהגיע לעקומה סטה לנתיב הנגדי והתנגש ברכב שבו נסעה עמית יחד עם שני חבריה.
עו"ד זיו גלעדעו"ד זיו גלעד
עמית נפצעה בתאונה באורח אנוש, ומותה נקבע בבית החולים גליל בנהריה לאחר ניסיונות החייאה ממושכים. הנהג והנוסע הנוסף ברכב נפצעו גם הם באורח קשה, והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו של אחד מהם. חקירת המשטרה העלתה כי לאחר התאונה, אסלאן עמד בצד הדרך מבלי להזעיק עזרה או לנסות ולסייע בעצמו לעמית ולשני חבריה. הנהג הנאשם כפר במיוחס באמצעות באי כוחו, עורכי הדין משה וזיו גלעד.