משרד החוץ הודיע היום (שישי) כי זימן את שגרירי בלגיה וספרד לשיחת נזיפה בעקבות מסיבת עיתונאים שקיימו ראשי הממשלה של המדינות במעבר רפיח, ובה האשימו את ישראל בין השאר בהרג חסר הבחנה בעזה ובהפרת החוק הבינלאומי.
"אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור. ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש, שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות", אמר שר החוץ אלי כהן. "אנחנו נחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש עד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה ושחרור כל החטופים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".
אתמול ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס ועמיתו הבלגי אלכסנדר דה-קרו סיירו בין השאר בקיבוץ בארי, במהלך ביקורם בישראל. במסיבת עיתונאים במעבר רפיח, זמן קצר לפני העברת החטופים הישראלים, אמר סנצ'ס כי הפסקת האש הנוכחית בעזה אינה מספיקה - ונדרשת הפסקת אש קבועה. "לישראל יש זכות להגן על עצמה. אבל הזכות הזו לא מאפשרים הרג אזרחים חפים מפשע בעזה, כולל אלפי ילדים".
3 צפייה בגלריה
מעבר גבול רפיח
מעבר גבול רפיח
מסיבת העיתונאים שערכו מנהיגי ספרד ובלגיה במעבר רפיח
(צילום: Photo by AFP)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגי ספרד ובלגיה
בנימין נתניהו נפגש עם מנהיגי ספרד ובלגיה
נתניהו לצד סנצ'ס ודה-קרו. גינה את דבריהם אחרי הפגישה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
פגישת פדרו סאנצ'ס, אלכסנדר דה קראו, ו אבו מאזן
פגישת פדרו סאנצ'ס, אלכסנדר דה קראו, ו אבו מאזן
הפגישה של השניים עם אבו מאזן
(צילום: EPA /ALAA BADARNEH / POOL)
בביקור במעבר רפיח אמר דה-קרו: "אנחנו מאמינים שכולם בישראל צריכים לכבד את החוק הבינלאומי. כמדינות דמוקרטיות, הסטנדרטים שלנו צריכים להיות גבוהים. אנחנו חייבים לעשות הכול כדי להימנע מהרג אזרחים חפים מפשע בשני הצדדים, וליישם את החוק הבינלאומי. ישראל צריכה לעשות יותר כדי למנוע הרג אזרחים".
נתניהו נפגש עם השניים אתמול בלשכתו בכנסת, הציג בפניהם חלקים מסרטון הזוועות של דובר צה"ל ואמר להם בין היתר כי "אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם חלק מציר טרור של איראן, חיזבאללה, חמאס, החות'ים. הם אומרים: מוות לאמריקה, שהיא השטן הגדול, ישראל היא השטן הקטן. אני מקווה שאני לא מעליב אתכם – אתם שטן בגודל בינוני". השניים נפגשו גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.
שלשום מינה ראש ממשלה ספרד סנצ'ס לתפקיד שרת הנוער והילדים בממשלתו פוליטיקאית ממוצא פלסטיני אשר הצדיקה את טבח 7 באוקטובר, האשימה את ישראל ב"רצח עם" והכחישה בתוקף שחמאס ערף ראשי ילדים, אנס נשים ורצח מאות ישראלים בפסטיבל המוזיקה ברעים. "לפלסטין יש את הזכות להתנגד לאחר עשרות שנים של כיבוש, אפרטהייד וגלות. הפתרון היחיד הוא סיום הכיבוש", כתבה באותו בוקר.