כמה בני אדם במדים צבאיים שחורים ומסכות עלו הבוקר (חמישי) על מכלית נפט במפרץ עומאן. כך הודיע צבא בריטניה. ארגון הסחר הימי הבריטי, שנוהג לספק אזהרות לכלי שיט במזרח התיכון, הגדיר את האנשים שעלו על המכלית "לא מורשים". נסיבות התקרית עדיין לא ברורות.
בארגון הבריטי דיווחו כי מנהל האבטחה של המכלית אמר ששמע "קולות לא ידועים בקשר", וכי ניסיונות נוספים ליצור קשר עם צוות הספינה כשלו. העלייה על המכלית התרחשה כ-92 קילומטרים ממזרח לעיר החוף סוחאר בנסיכות עומאן.
2 צפייה בגלריה
התקרית במפרץ עומאן, בה אנשים עם מדי צבא השתלטו על מכלית נפט
התקרית במפרץ עומאן, בה אנשים עם מדי צבא השתלטו על מכלית נפט
הדיווח של ארגון הסחר הימי הבריטי
(מתוך X)
חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי" דיווחה כי שישה אנשי צבא עלו על המכלית וכיסו את מצלמות האבטחה בה. לפי אמברי, מדובר במכלית נפט בשם St. Nikolas.
המכלית שייכת לחברת תובלה יוונית בשם "Empire Navigation". החברה הבריחה נפט איראני בניגוד לסנקציות, והסכימה לשלם קנס של 2.4 מיליון דולר בעקבות הובלה של מיליון חביות נפט איראני.
הצי החמישי של ארה"ב, שמסייר בים באזור המזרח התיכון, לא התייחס לתקרית לפי שעה. גם באיראן או בעומאן עצמה לא מסרו התייחסויות.
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
2 צפייה בגלריה
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
החשודים המיידיים - החות'ים או איראן. פעיל המיליציה בתימן, כשברקע המכלית Galaxy Leader
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
החשודים המיידיים בתקרית שכזו הם המורדים החות'ים בתימן, או איראן. כחלק מהמלחמה, נוהגים החות'ים לתקוף ספינות מסחריות שעושות את דרכן לכיוון ישראל, או כאלה שיש להן קשר לישראל כחלק מהכרזת המצור הימי שלהם על ישראל. באחד המקרים אף השתלטו על המכלית Galaxy Leader - שמאז נמצאת בידיהם של החות'ים. אתמול בלילה שיגרו החות'ים טילי שיוט, טיל בליסטי ו-18 כטב"מים מתאבדים מתוצרת איראן לכיוון ספינה אמריקנית בים האדום. ארה"ב אמנם הכריזה רשמית על הקמת כוח רב-לאומי להדיפת האיום החות'י, אבל החות'ים הבהירו כי הם אינם נרתעים - והמשיכו לתקוף.
איראן, מצידה, תקפה במהלך המלחמה מכלית מסחרית שלה קשרים ישראליים, בעת ששטה מול חופיה המערביים של הודו. לפי הפנטגון, המתקפה יצאה לפועל באמצעות כטב"ם.