רצח גורר רצח גורר רצח: הסכסוך בין משפחת סואעד לחלאדי קורע את שפרעם, ואמש (שישי) העימות הזה גבה קורבן נוסף בעיר הסמוכה לחיפה - אימן סואעד, שהאחיין שלו אמיר סואעד נרצח לפני מעט יותר מחודש.
יממה לאחר אותו רצח נרצחו אב ובנו, על פי החשד כנקמה - ובסך הכול הסכסוך גבה כבר את חייהם של שישה בני אדם תוך שלושה חודשים - ועצורים אין. בסך הכול, מתחילת השנה נרצחו 141 בני אדם בחברה הערבית.
3 צפייה בגלריה
הנרצח אמיר סואעד משפרעם
הנרצח אמיר סואעד משפרעם
אמיר סואעד, עכשיו נרצח אחיינו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אתמול בערב הודיעו בבית החולים רמב"ם בחיפה כי נקבע מותו של אימן סואעד, שנורה ביום שני השבוע ופונה לבית החולים במצב אנוש.
סואעד, בן 43, נפצע מירי במכולת בשפרעם, והמשטרה מסרה אז כי הרקע הוא "סכסוך מתמשך בין עבריינים". ברמב"ם אמרו כי הוא סבל מפציעת ראש קשה מאוד, נותח ניתוח חירום ולא שרד את הפציעה הקשה.
3 צפייה בגלריה
   מוחמד ועומר חאלדי
   מוחמד ועומר חאלדי
מוחמד ועומר חאלדי
בסוף חודש יוני האחרון, במהלך חג הקורבן, נרצח בעיר אחיינו, אמיר סואעד, בן 32. כאמור, פחות מיממה לאחר אותו רצח נורו למוות - ככל הנראה כנקמה - מוחמד חאלדי (26) ואביו עומר, בן 61.
ב-31 במאי נרצח ג'לאל סואעד (45) כשהיה בתוך רכב ובתחילת אותו החודש נורה למוות רסלאן סואעד (25). אף אחד ממקרי הרצח הללו לא הוביל לכתב אישום, וגם לא לעצורים.

לאחר הרצח הכפול לפני מעט יותר מחודש, התראיין ל-ynet ראש העיר שפרעם עורסאן יאסין. הוא קרא לטפל בתופעה המטרידה, אך ציין כי הוא "לא מאמין בשביתות והפגנות. אני רוצה שהמדינה תטפל, והמדינה שלנו יכולה. אני בינתיים רואה רק דיבורים מבן גביר".
במהלך הריאיון נשמעו קולות ירי לאוויר בעיר, ועל אף קריאותיו שניות קודם לכן, הוא לא התייחס אליהן ברצינות. "זה חג הקורבן, אנשים נהנים, חוגגים ויורים. הם גם חיילים אתה יודע? הם חיילים, יש להם נשק חוקי, והם יורים וחוגגים. מה יש? זה ככה צריך להיות, יריות באוויר".
פורסם לראשונה: 23:45, 04.08.23