6 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות בשפרעם
זירת אירוע האלימות בשפרעם
הצעיר נורה בתוך רכבו. זירת הרצח בשפרעם, היום
רסלאן סואעד, צעיר בן 25 נורה למוות היום (רביעי) ברכבו בעיר שפרעם שבגליל. מותו נקבע במקום. מדובר ברצח החמישי ביממה האחרונה, והרביעי בחברה הערבית. המשטרה מסרה כי היא פתחה בחקירת הירי, וכי "הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים".
הדיווח על הירי התקבל במוקד מד"א בשעה 16:39. חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו את הצעיר מחוסר הכרה וללא סימני חיים, וקבעו כאמור את מותו.
6 צפייה בגלריה
הנרצח רסלאן סואעד
הנרצח רסלאן סואעד
רסלאן סואעד. נורה למוות היום בשפרעם
חובש רפואת חירום במד"א שהגיע לזירת האירוע, עומר חוג'יראת, סיפר: "הביאו לנו את הפצוע ברכב בכניסה לשפרעם. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך למרבה הצער הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
כמה שעות לפני הרצח בשפרעם, צעיר בשנות ה-20 לחייו נרצח ביריות בתל שבע, ואדם נוסף שהיה לצידו נפצע באורח קשה. הירי היה לא רחוק מתחנת המשטרה ביישוב. ארבעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות ברצח, שלפי החשד הגיע על רקע סכסוך בין משפחתו של ראש המועצה לשעבר לבין משפחתו של אחד המועמדים לראשות המועצה. זאת, על רקע מגרש למסחר.
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בתל שבע
זירת הרצח בתל שבע
ארבעה חשודים נעצרו. זירת הרצח בתל שבע
(צילום: דוברות המשטרה )
הבוקר נורה למוות גם מוחמד נאטור, תושב קלנסווה, בעת שנהג ברכב בכביש 5614 סמוך לעיר. אדם נוסף נפצע באורח בינוני - ככל הנראה כתוצאה מכדור תועה. אדם אחר שנקלע לזירה וניסה לסייע לגבר שנרצח, נורה אף הוא ונפצע באורח קל. בזירה נמצאו 13 קליעים. לפי החשד הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים. לא הרחק מהזירה נמצא רכב שעלה באש, ולפי החשד מדובר ברכב של מבצעי הירי.
קרוב משפחתו של הנרצח ליד קלנסווה אמר כי "הנרצח אדם ישר ונחמד, אהוב על כולם. הוא נרצח בדם קר. לא ידוע מי עומד מאחורי הרצח האכזרי. מקווים שהמשטרה תגיע לחקר האמת ולא תזרוק את התיק לפח".

6 צפייה בגלריה
זירת הרצח סמוך לקלנסווה
זירת הרצח סמוך לקלנסווה
מימין: הרכב של היורים עולה באש. משמאל: זירת הרצח סמוך לקלנסווה
אחד הפצועים, שפונה על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא, סיפר כי "הייתי בדרך לעבודה ואז היה הירי והרצח. יצאתי מהרכב כדי להעניק עזרה לקורבן ופתאום הירי המשיך. נפצעתי מכדור אחד, לא יודע מה קרה אחר כך. בנס לא נהרגתי, ראיתי את המוות מול העיניים". הוא הוסיף כי "לצערי היום אין ביטחון אישי, גם אם אתה לא מעורב בסכסוך כמוני".
אמש נרצח ביריות בנצרת סאהר נתפי (25), בעת שהיה ליד אשתו וילדיו, שנפצעו באורח בינוני וקל. "חפים מפשע נרצחים והפושעים והרוצחים נשארים חופשיים וממשיכים לרצוח עוד ועוד", אמר אחד מחבריו של נתפי. "הקורבן היה אדם מצוין, גם אם הוא היה מסוכסך על רקע של שטויות, זה לא אומר שצריך לרצוח אותו".
6 צפייה בגלריה
סאהר נתפי
סאהר נתפי
נרצח ליד אשתו וילדיו. סאהר נתפי וזירת הרצח בנצרת
תושבת נצרת אמרה כי היא "מאוד מפחדת לצאת מהבית בגלל הרציחות, אותו דבר לגבי הילדים. מי שנמצא בכלא חי יותר טוב מאיתנו ואולי מרגיש ביטחון אישי כמו שאנחנו דורשים כל הזמן. אני אשקר אם אגיד שאני לא חוששת לחיי ולחיי ילדיי, בכל רגע עלולים לרצוח אותנו בגלל סכסוכים שלא קשורים אלינו. הפושעים רוצחים על ימין ועל שמאל ולא מעניין אותם את מי ירצחו".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 69 בני אדם, והמשטרה פענחה רק שישה מקרים. בחלק מהתיקים נעצרו חשודים ושוחררו.
גל מקרי הרצח ביממה האחרונה לא התרחש רק בחברה הערבית - בחולון נדקר למוות אמש גבר כבן 50 ברחוב קדושי קהיר. הרקע לדקירה הוא פלילי, וזה הרצח השלישי שאירע בעיר בשבוע האחרון. ביום שישי נדקר למוות צעיר בן 22 באותו רחוב בדיוק, גם כן על רקע פלילי.
יומיים קודם לכן נרצח ליאור גרינברג בן 48 בחולון, בעת שהיה בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בעיר. בתיעוד הרצח שנתפס במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך הגיח מתנקש אחר, שווידא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. גם הרקע לרצח הזה הוא פלילי.