ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את מקורבו מאיר חביב לתפקיד שגריר ישראל בפריז במקומה של יעל גרמן שמסיימת את תפקידה לאחר שהודיעה על התפטרותה ביום השבעת הממשלה בשלהי חודש דצמבר. מדובר במינוי מעניין במיוחד, אם וכאשר, בשל העובדה שאתמול (שישי) המועצה החוקתית בצרפת - גוף המקביל לוועדת הבחירות בישראל - פסלה את חברותו של חביב כחבר בפרלמנט הצרפתי בשל טענות להפרת חוק התעמולה הצרפתי.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
מאיר חביב עם נתניהו במהלך ביקורו בפריז, אתמול
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
2 צפייה בגלריה
גרמן. מסיימת את תפקידה כשגרירה בימים אלה
גרמן. מסיימת את תפקידה כשגרירה בימים אלה
גרמן. מסיימת את תפקידה כשגרירה בימים אלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בין השאר נטען כי חביב הפר את קוד הבחירות שאוסר על תעמולה בדרך אלקטרונית מהיום שלפני ההצבעה בחצות. מהחקירה עולה כי תומכיו של חביב הפיצו קריאות להצביע לו בשם "נבחרי ציבור בישראל", תוך התעלמות מההוראות הנ"ל, והעבירו הוראות דומות של גורמים רבניים. בהתחשב בתוכנם ובזמן הפצתם, סביר להניח שהמסרים הללו השפיעו על הצבעתם של מספר משמעותי של בוחרים. 
עוד נטען שחביב הקים מוקדים טלפוניים ומוקדי עזרה שבהם פעילים מטעמו עזרו למצביעים שהתקשו בהצבעה האלקטרונית. מהחקירה עולה כי במהלך שיחות אלו הוצע לבוחרים להצביע דרך האינטרנט במקומם באמצעות מספרי תעודת זהות וסיסמאות. "יש לראות בפעולות כאלה, שהן חמורות במיוחד, תמרון", קבעה המועצה.
מי שהגיש את התלונה נגד חביב היו מתמודדים מולו שטוענים שהוא ניצח על חודו של קול בזכות אותה הפרה של הקוד. חביב סירב להגיב להדחה שלו. אתמול חביב היה צמוד לנתניהו ואף השתתף בפגישות שלו עם אנשי עסקים ועם נציגי הקהילה היהודית בצרפת. גורמים בקהילה היהודית אמרו שמנהיגים וארגונים שפנו כדי לקבל הזמנה למפגש עם נתניהו הופנו לחביב, שמיין את השמות וקבע מי ייכנס לפגישה.
בימים האחרונים, לקראת הכרעת המועצה החוקתית, הועלתה בצרפת האפשרות שנתניהו ימנה את חביב לשגריר ישראל בצרפת עם עזיבת גרמן. חביב מחזיק באזרחות כפולה ישראלית וצרפתית, ואם ימונה לשגריר הוא יצטרך לוותר על אזרחותו הצרפתית. מעבר להדחתו מהפרלמנט חביב עדיין תחת חקירה בחשד לשימוש לרעה בכספי ציבור. לפי ההערכות אם אכן יקבל את התפקיד על ידי נתניהו, דלתות השלטון בצרפת יהיו סגורות בפניו.
מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.
פורסם לראשונה: 23:37, 03.02.23