המשטרה עצרה אחר הצהריים (שני) צעיר בן 20 המוכר לה, בעקבות מידע שהתקבל לפיו בכוונתו לקחת חלק בפיגוע באזור ירושלים. החשד, כך נמסר מהמשטרה, טרם אומת - והחשוד שנעצר נלקח לחקירה.
2 צפייה בגלריה
סריקות ברחבי ירושלים אחר החשוד
סריקות ברחבי ירושלים אחר החשוד
סריקות אחר החשוד בכניסה לירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
סריקות ברחבי ירושלים אחר החשוד
סריקות ברחבי ירושלים אחר החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה מיוחדים השתתפו בסריקות שהתקיימו באזור שכונת גבעת שאול וגשר המיתרים בבירה במשך שעתיים.
מעצרו של החשוד מגיע בעיצומה של תקופה מתוחה ביטחונית, על רקע העימותים בין כוחות המשטרה לבין מתפרעים במסגד אל-אקצא והפיגועים שהתרחשו בבאר שבע, חדרה, בני ברק ותל אביב בחודש שעבר ובתחילת החודש הנוכחי. ביום שישי האחרון פרצו עימותים בהר הבית אחרי שכ-200 מתפרעים ערבים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, וחלקם גם לכיוון הכותל. המשטרה פרצה למתחם ההר והשיבה ברימוני הלם ובאמצעים לפיזור הפגנות.
בצל המתיחות הביטחונית, הלילה שוגרה רקטה משטח לבנון לשטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח ליד שלומי, סמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. תושבים באזור היישוב שליד הגבול דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו, מבלי שהופעלה אזעקה. דובר צה"ל אישר זמן קצר לאחר מכן כי "זוהה שיגור אחד משטח לבנון לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח". בצה"ל ציינו כי "בהתאם למדיניות פיקוד העורף, לא הופעלה התרעה במרחב". בהודעה לתושבים נמסר על המשך "שגרה מלאה בעורף". כעבור כשעתיים תקף צה"ל מטרות במרחב הירי בדרום לבנון, באמצעות כוחות ארטילריים.

בימים האחרונים נערכו בצמרת הביטחונית לתרחיש של ירי רקטי מפעילים פרו-פלסטינים בדרום לבנון לעבר הגליל, כ"אקט סמלי" של הזדהות עם האירועים במסגד אל-אקצא.