2 צפייה בגלריה
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו מגיע לבית המשפט
נתניהו בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
סנגורו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור, הודיע הבוקר (יום חמישי) לשופטים כי נתניהו מבקש להצטרף לבקשתם של בני הזוג אלוביץ' לביטול המשפט בתיק 4000 מטעם הגנה מן הצדק. עו"ד בן צור הודיע שיגיש מטעמו גם בקשה ש"תכלול טענות נוספות, לרבות – אך לא רק – לעניין הפרת הוראות חוק יסוד: הממשלה, על כל המשמעויות הנובעות מכך".
בן צור הוסיף כי "קודם לדיון ולהכרעה בבקשה להגנה מן הצדק יש ל הקדים ולשמוע חוקרים רלוונטיים. בהקשר זה יצויין, כי הח"מ פנה למאשימה לפני יותר מחודש בבקשה למסור לידי הנאשמים את סדר השמיעה של קבוצת העדים השנייה. בשלב זה טרם נמסרה תשובת המאשימה". הבקשה לא צפויה להתקבל, אך ייתכן שתעכב את שלב העדויות.
2 צפייה בגלריה
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
אתמול, כאמור, הגישו סנגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ' לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להורות על ביטול האישום נגדם. בני הזוג נאשמים בתיק 4000 במתן שוחד לנתניהו. הסנגורים הגישו בקשה מפורטת – טענה מקדמית של הגנה מן הצדק. לפי החוק, לאחר הגשת כתב אישום הנאשם יכול לטעון לטענות מקדמיות שאם יתקבלו, בית המשפט יכול להורות על ביטול האישום או חלקו. כשנטענת טענה כזו בית משפט יכול לדון בה לאלתר, לבקש מהתביעה להגיב לה או לומר שהוא ידון בה בשלב אחר של המשפט.
בעז בן צורעו"ד בן צורצילום: ראובן קסטרו
צוות ההגנה של בני הזוג אלוביץ', בראשות עו"ד ז'ק חן, טען בבקשתו כי "הגשת כתב האישום וניהול ההליך הפלילי נגד הנאשמים עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית. המבקשים סבורים שכבר עתה הונחה בפני בית המשפט הנכבד תשתית ראייתית מספקת להכרעה בבקשה".
מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר אתמול כי "טענות דומות נטענו כבר בעבר והבקשה הנוכחית, בין היתר, מציגה תמונה חלקית בלבד, שאינה משקפת את מלוא העדויות והראיות. מקומה של הכרעה בטענות מסוג זה היא בתום שמיעת העדויות כולן והבאת מלוא הראיות בפני בית המשפט, ולפיכך עיתוי הגשת הבקשה תמוה. ככל שנתבקש, נשיב לדברים במסודר בבית המשפט".
משפט נתניהו נמצא בהפוגה עקב פגרת בית המשפט. הדיונים יתחדשו בספטמבר, אז תשוב הדס קליין, עדת המפתח בתיק 1000, להעיד במשפט.