שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) בשומרון וכינס צוותי חשיבה משותפים למשטרה ולצבא הוקמו לפעול נגד הפשיעה הלאומנית מצד יהודים. גנץ כינס הערכת מצב עם כלל גורמי הביטחון, בהם מחוז ש"י של המשטרה ושב"כ, בעקבות העלייה במתיחות הביטחונית באזור.
גנץ ואנשיו סיירו סמוך למאחזים גבעת אביתר וחומש, ושוחחו עם מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, מפקד האוגדה אבי בלוט ומח"ט שומרון רועי צוויג. גורמי הביטחון דנו בהתגברות הפשיעה הלאומנית לאחרונה, מה שנראה כהתקדמות בעבודה המשותפת בין הגורמים בשטח. לפי ההערכות של גורמי הביטחון, כבר בימים הקרובים יתבצעו מעצרים בעקבות שני אירועים שבהם התפרעו פעילי ימין קיצוני בחווארה ובבורין.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גנץ בסיור בשומרון
שר הביטחון גנץ בסיור בשומרון
שר הביטחון גנץ בסיור בשומרון
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)
בנוסף, במשטרה הנחו את אנשי המפלג לפשיעה לאומנית לעבוד דרך השטח, כך שבימים הקרובים בלשי הימ"ר צפוים לשהות בחטיבות המרחביות בשומרון וביהודה ומשם לבצע פעילויות גלויות וסמויות כדי לסכל פשיעה לאומנית. כמו כן, הוקמו חמ"לים משותפים כדי לתת מענה על אירועים ידועים מבעוד מועד, דוגמת הגעת פעילי שמאל לבורין ביום שישי הקרוב.
גנץ התייחס לתחקיר שהתבצע בצה"ל בעקבות מותו של הקשיש הפלסטיני עמאר אסעד ואמר: "לצד הגיבוי המלא שיש לצה"ל בשביל לממש את הפעילות שלו - נפעל מול כל חריגה מהנורמות של ערכי צה"ל, כפי שראינו במקרה של מותו של עמאר אסעד. עודכנתי בתחקיר שאישר הרמטכ"ל, ואני מבקש להביע צער על מותו. החקירה של מצ"ח בנושא תימשך". גנץ ציין כי הוא נועד גם עם חוקרי הפשיעה הלאומנית ומסר: "צה"ל, המשטרה ושב"כ מרחיבים את האמצעים, ואנו נוודא שכל הכוחות הנדרשים רתומים למשימה. זהו מאבק שחשוב לביטחון ולא פחות מכך - לדמותנו המוסרית" .
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גנץ בסיור בשומרון
שר הביטחון גנץ בסיור בשומרון
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)
ברקע הביקור, ל-ynet נודע כי מחר תכנן השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לבקר בפיקוד המרכז, אך הביקור בוטל. במשרדו טוענים כי מדובר בשיקולי לו"ז, אך ביטול הגעתו ברקע מתיחות שהתגלתה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע לתפקידם של חיילי צה"ל בכל הנוגע לטרור לאומני מצד יהודים.