2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
השרה רגב. ניסתה לשכנע, ולא הצליחה
( צילום: אוהד צויגנברג)
ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה פסלה את מינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן היה מועמדה של שרת התחבורה מירי רגב לתפקיד. בעבר הוא היה ממארגני הליכודיאדה באילת וראש המטה של רגב.
הוועדה קבעה כי בן זקן, שמשמש כיום כמנהל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה של התאחדות הקבלנים, אינו עומד בכישורי הסף הנדרשים. רגב הופיעה בפני הוועדה וניסתה לשכנע את חבריה שהמינוי ראוי, אך לא צלחה בכך. רגב תביא את המינוי לאישור הממשלה - על אף שנפסל בוועדה.
2 צפייה בגלריה
משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל
משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל
בן זקן, לא עומד בכישורי הסף הנדרשים
(צילום: דנה קופל )
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "תפקיד ועדת המינויים הוא לבחון כשירות מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ולתת המלצה לשר המבקש בדבר כשירותו של המועמד. הוועדה גם נמצאת בקשר מדי פעם, לפי הצורך, עם השרים המבקשים לבחון מועמד. אישור מינוי מנכ"ל הוא בסמכות הממשלה. נציבות שירות המדינה לא מעבירה פרטים על אודות ההמלצות השונות שנשלחות לשרים המבקשים".
בינתיים, יתר השרים ממשיכים לפרסם את מועמדיהם לתפקיד מנכ"לי המשרדים - ואחד מהם צפוי לקבל שכר גבוה במיוחד. שר הפנים והבריאות אריה דרעי מעוניין להחזיר לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות את משה בר סימן טוב - ולהקפיץ את שכרו ל-90 אלף שקל, כך שיהיה זהה לשכר של מנהל בית חולים גדול. מדובר בשכר גבוה ביותר מפי 2 מזה של מנכ"ל משרד ממשלתי, וקרוב לשכר נשיאת בית המשפט העליון שעומד על 100 אלף שקל בחודש.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום רשמית כי החליט למנות את עו"ד שלומי הייזלר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. לדברי סמוטריץ', הייזלר הוא "מנהל ערכי, מוכשר וחכם, שמגיע עם ניסיון רב בעשיה הממשלתית ועם יכולת מוכחת בהובלת תהליכים מורכבים הדורשים תכלול ורתימה של גורמים רבים".
אתמול מינה שר החינוך יואב קיש את תא"ל אסף צלאל, ראש חטיבת התקיפה של צה"ל, כמנכ"ל משרדו המיועד. צלאל (45) הוא טייס קרב, והרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נענה לבקשת שר החינוך ובהסכמת שר הביטחון אישר את פרישתו המיידית מהצבא.