הדיווח למשטרה של הנהגת שהותקפה בכביש ליד שדרות
(צילום: דוברות המשטרה)

הנהגת בת ה-34 שהותקפה בתחילת החודש בכביש ליד שדרות – ללא סיבה נראית לעין – הצליחה לחייג תוך כדי האירוע האלים למשטרה. "אני באמצע נסיעה ומישהו תוקף אותי, הוא נוסע אחריי, בבקשה תעזרו לי", אמרה לשוטרת שקד שענתה במוקד 100.
"הוא רוצח אותי, רודף אחרי", הוסיפה הנהגת המבוהלת. "לא מבינה מה עשיתי לו, הוא רדף אחריי במהירות. נסעתי ופניתי ופתאום הרגשתי שמשהו עף עליי וראיתי אותו". השוטרת הנחתה את הנהגת שלא להתעמת עם הנהג שתקף אותה ולשמור ממנו מרחק עד להגעת שוטרים לזירה.
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
"מישהו תוקף אותי". הרכב של הנהגת לאחר התקיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
רב-פקד אביעד עכא, קצין החקירות והמודיעין במשטרת שדרות, אמר כי "הבנה מהירה מאוד של האירוע על ידי מוקדנית המשטרה שפעלה במקצועיות עם קבלת שיחת המצוקה, יחד עם ההנחיות שהעבירה לקורבן לשמור מרחק מהנאשם עד להגעתם המהירה של השוטרים בשטח, ללא ספק מנעו את הסלמת האירוע והובילו למעצרו של הנאשם ולחקירתו עד להגשת כתב האישום. בעת האחרונה אירעו מספר מקרים נוספים וחמורים של בריונות בכביש, והמשטרה פועלת בכל הכלים והאמצעים שיש ברשותה על מנת לגדוע את העבירות הללו ולהביא את החשודים לדין".
ביום שני הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנהג, דוד אופק (47) מהמושב חלץ שליד שדרות, בגין תקיפת הנהגת וכן תקיפת נהגת נוספת בשני אירועים שונים, בזמן שרישיונו בפסילה. מחקירתו עלה כי הוא הורשע ב-43 עבירות תעבורה בעבר.
על פי כתב האישום, בתחילת החודש נהגה האישה בת ה-34 בכביש לכיוון שדרות, כשבאותה עת גם הנאשם נסע באותה הדרך. בשלב מסוים במהלך הנסיעה השליך אופק פטיש על רכבה של האישה, התקרב אליה ופגע בחוזקה עם רכבו ברכב שלה – ואז היא האטה עד כדי עצירה מלאה בשול הימני של הכביש. בשלב זה ביצע הנאשם פניית פרסה, חזר לכיוונה - והתנגש ברכבה חזיתית.
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
משטרת ישראל עצרה חשוד בתקיפת נהגת
מחקירתו עלה כי הורשע ב-43 עבירות תעבורה בעבר. כלי התקיפה שנמצאו ברכבו של אופק
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב האישום מתאר כי האישה המבוהלת החלה השלב זה בנסיעה לאחור, אך אופק פגע שוב ברכבה ושני כלי הרכב נעצרו. הנהגת החלה בנסיעה כדי להימלט תוך שהיא מחייגת למשטרה לעזרה, ובמקביל המשיך אופק לנסוע בצמוד אליה תוך שהוא מנגח בעוצמה את רכבה כמה פעמים. בשלב מסוים במהלך הנסיעה הנהגת פנתה לאופק והתחננה בפניו שיעזוב אותה – אך הוא חייך לעברה והמשיך בנסיעתו.
בניסיון להימלט פנתה האישה לכיוון אחד המושבים הסמוכים, ואז אופק פגע עם רכבו בעוצמה ברכב שלה - שהועף מהכביש לתוך שטח חקלאי. האישה החלה בנסיעה בתוך השטח, אך כעבור כמה מטרים שקעה עם רכבה בבוץ ונתקעה במקום. לפי כתב האישום, בשלב זה אופק ירד מרכבו תוך שהוא אוחז בבול עץ, התקרב לכיוונה, הכה ברכב ואף שבר את אחד החלונות שלו. האישה, שחששה לחייה, צעקה לכיוונו והתחננה: ''אל תיגע בי, בבקשה אל תיגע בי. אני מצטערת, מה עשיתי לך?'', אך אופק המשיך לתקוף, פתח את דלת הרכב וצעק שתצא מהאוטו.
כתב האישום מתאר כי כמה חודשים לפני כן תקף הנאשם נהגת נוספת – צעירה בת 18 שעצרה בשער קיבוץ אור הנר כדי לאסוף את אחיה הקטן, ואופק הגיע באותה העת בנסיעה אחריה, התקרב לרכבה והחל לצפור פעמים רבות. הצעירה, שלא הבינה במה מדובר, המשיכה בנסיעה בעוד שאופק נוסע במקביל לרכבה בנתיב הנגדי. אז הסיטה הצעירה את רכבה ימינה ואופק עצר באופן שחסם את המשך נסיעתה. אופק הוציא מקל באורך של כ-60 ס''מ והתקדם לכיוון רכבה. לאחר שלא הצליח לפתוח את רכבה, הוא ירק עליו תוך כדי שהוא צועק על הצעירה, שהתקשרה לאביה כדי שיגיע לעזור לה, אך דקות ספורות לפני שהגיע – נמלט אופק מהמקום.