3 צפייה בגלריה
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
המפגש לפני הרצח
(צילום: דוברות המשטרה )
בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע היום (שלישי) נער בן 17 שהורשע ברצח של תושב נתניה בן 42 במסגרת הסדר טיעון וגזר את דינו לעונש מאסר של 23 שנים. חוץ מעונש המאסר, הוטל על הנער שהורשע בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה ושיבוש הליכי משפט גם מאסר על תנאי ופיצוי לעזבונו של המנוח בסכום של 200 אלף שקלים.
לפי בית המשפט, "מדובר במקרה חריג בחומרתו ובאכזריותו, פרי תכנון מדוקדק של הנאשם, שכאמור ראה במעשיו כמוסריים". עוד הוסיף בית המשפט כי הוא "החליט לכבד את ההסדר, הגם שהוא מקל במידה מסוימת לעומת חומרתו המיוחדת של המקרה".

לפי האישום, הנער הכיר את הקורבן שהיה עבריין מין מורשע באמצעות אפליקציית האינסטגרם, שם החלו בהתכתבות בעלת אופי מיני, והם קבעו להיפגש במטרה לקיים יחסי מין ביחידת דיור שבה התגורר המנוח. עם זאת, באישום נכתב כי עוד לפני המפגש הנער החליט להרוג את המנוח.
בדרך למפגש רכש הנער סכין בעלת להב באורך 21 סנטימטרים, עימו הגיע לדירתו של המנוח. כאשר היו בתוך הדירה, הציג הנער בפני המנוח מצג שווא לפיו מתפתח ביניהם אקט מיני. בעודם בחדר שאל את המנוח: "מוכן להפתעה שלך?", והמנוח השיב בחיוב, ולבקשת הנער עצם את עיניו והסתובב על הגב.
3 צפייה בגלריה
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
רכישת הסכין בידי הנער
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
זירת הרצח. לאחר הרצח - הנער ניסה להצית את גופת הקורבן
(צילום: רענן בן צור)
בשלב זה, הוציא הנער את הסכין מהתיק ודקר את המנוח בעוצמה באמצעותו, זאת למרות שהמנוח ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הוא דקר את המנוח כ-30 פעם עד שגרם למותו. לאחר מכן ירד הנער מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח מארנקו של המנוח כסף המזומן שהיה בתוכו ויצר באמצעות הסכין שהיה לרשותו, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה והניחו בכיור במטבח הדירה.
לפני שיצא מהדירה, שפך משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה ממעשיו נשרפו חלק מן החפצים שהיו בדירה וכן מכנסיו של המנוח. לאחר מכן יצא מהדירה, השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את המנוח, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם זאת במטרה לשבש את החקירה.
למחרת האירוע כתב הנער במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח וציין כי ייתכן שיעשה זאת שוב לעבריין מין אחר. "אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס, ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד - וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי", כתב.