הכירו דרך האינסטגרם, קבעו לקיים יחסי מין והמפגש הסתיים ב"הפתעה" שהבטיח הנער לעבריין המין - רצח על המיטה וניסיון הצתה: פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד נער מחונן בן 16 בגין רצח חיים ויזמן, עבריין מין בן 42 מנתניה. הנער נאשם בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה ושיבוש מהלכי משפט.
לפי האישום, השניים הכירו באמצעות אפליקציית האינסטגרם שם החלו בהתכתבות בעלת אופי מיני. הם קבעו להיפגש במטרה לקיים יחסי מין ביחידת דיור שבה התגורר המנוח. "טרם המפגש גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוח", נכתב באישום. בדרך למפגש רכש הנאשם סכין, עימו הגיע לדירתו של ויזמן המנוח.
3 צפייה בגלריה
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
הנער החשוד ברצח חיים ויזמן
רכישת הסכין, המפגש לפני הרצח והקורבן ויזמן
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
זירת הרצח
(צילום: רענן בן צור)
כאשר היו בתוך הדירה, הציג הנער בפני המנוח מצג שווא לפיו מתפתח ביניהם אקט מיני. בעודם בחדר שאל הנאשם את המנוח: "מוכן להפתעה שלך?", המנוח השיב בחיוב. בהתאם לבקשת הנאשם, שכב המנוח עירום במיטתו. אז, פקד הנאשם בנימה פתיינית "לא להציץ!", המנוח עשה כדבריו המשיב ועצם את עיניו. בן ה-16 הורה לויזמן להסתובב על הגב, והמנוח הסתובב כאשר ידיו מונחות על עיניו.
בשלב זה, הוציא הנאשם את הסכין מהתיק ודקר את המנוח בעוצמה באמצעות הסכין, זאת למרות שהמנוח ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הנאשם דקר את המנוח כ-30 פעם עד שגרם למותו. לאחר מכן ירד הנאשם מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח הנאשם מארנקו של המנוח כסף המזומן שהיה בתוכו ויצר באמצעות הסכין שהיה לרשותו, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה והניחו בכיור במטבח הדירה.
לפני שיצא מהדירה, שפך הנאשם משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה ממעשיו נשרפו חלק מן החפצים שהיו בדירה וכן מכנסיו של המנוח. לאחר מכן יצא מהדירה, השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את המנוח, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם זאת במטרה לשבש את החקירה.
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
חשד לרצח: נער ונערה מצאו גבר ללא רוח חיים בדירה בנתניה
לאחר הרצח - הנער ניסה להצית את גופת עבריין המין. "המעשה המוסרי הראשון שלי"
(צילום: רענן בן צור)

למחרת האירוע כתב הנאשם במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח וציין כי ייתכן שיעשה זאת שוב לעבריין מין אחר. "אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס, ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד - וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי", כתב.
תגובת עורכי הדין גיא פלנטר ועמנואל טראץ', המייצגים את הקטין שנאשם ברצח: "במהלך החקירה שיתף הקטין פעולה עם חוקריו, השיב לכל השאלות וטען שפעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהמנוח, עבריין מין מורשע, כלא אותו בדירתו. אנו מבינים את העניין הציבורי הרב שיש בפרשה. יחד עם זאת מדובר בקטין, ובכוונתנו לנהל את משפטו בין כתלי בית המשפט ולא בכיכר העיר. קיבלנו את כתב האישום, המונה לא פחות מ-88 עדי תביעה. חומר החקירה שעל בסיסו הוגש כתב האישום, טרם הועמד לעיון ההגנה. לאחר שנלמד את חומר החקירה נגיש את תגובתנו המפורטת לכתב האישום לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לנוער".
ב-9 באוגוסט מצאו נער בן 15 ונערה בת 14 את גופתו של ויזמן עירומה ומתבוססת בדם במיטה בדירתו בשכונת דורה בעיר. חוקרים שהגיעו לדירתו של ויזמן גילו כי הקורבן מוכר כעבריין מין, שאף ריצה מאסר בפועל והיה בעבר בפיקוח של יחידת צור בשירות בתי הסוהר.
כשזהותו של החשוד התבררה, הופתעו החוקרים לגלות כי מדובר בנער מחונן ממשפחה מבוססת מאוד. הם הגיעו לבית המשפחה עם צו חיפוש, עצרו את הנער והחרימו לו את המחשב ואת הטלפון הנייד.
"היום ימלאו 20 ימים למעצרו", אמר מוקדם יותר רב-פקד אריק רזניק, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במשטרת מרחב שרון. "מהממצאים קשרנו אותו לזירה. הוא טען שאת הסכין הביא מראש לבקשת הקורבן, ולכן רכש אותה. כמות הדקירות גם לא תאמה את גרסתו". עוד עלה בחקירה כי החשוד והקורבן התכתבו ביניהם במשך כמה שבועות. במהלך חילופי הדברים, ויזמן כתב לנער החשוד שיש ביניהם פער גילים ולכן לא רצה לפגוש אותו - אך הנער התעקש.