הבחירות לראשות ההסתדרות ולתפקידים נוספים בארגון מתקיימות היום (שלישי), וכ-600 אלף בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע לראשונה באופן דיגיטלי בכ-2,000 קלפיות ברחבי הארץ. על תפקיד היו"ר יתמודדו היו"ר המכהן ארנון בר-דוד שנמצא בתפקיד מאז 2019, ועופר עיני שכיהן בתפקיד במשך שמונה שנים עד 2014. תוצאות האמת צפויות להתפרסם זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות.
הקלפיות במקומות המגורים פתוחות בין השעות 8:00 בבוקר ל-22:00 בלילה, ואילו במקומות העבודה הן ייפתחו באופן מדורג בין 5:00 ל-8:00 בבוקר, וייסגרו באופן מדורג בין 16:00 ל-22:00 בלילה, בהתאם לשעות המקובלות במקום העבודה.
5 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
בר-דוד מצביע באיכילוב
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
עופר עיני בבחירות ליו"ר ההסתדרות
עופר עיני בבחירות ליו"ר ההסתדרות
עופר עיני מצביע בבחירות
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים
"הכסף הלך לעובדים שהצילו אותנו בקורונה". מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק שבירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
בריאיון שפורסם במוסף "ממון שישי", המתמודדים לתפקיד היו"ר סיפרו לכתבת נעם ברקן על עשייתם ותוכניותיהם לעתיד אם ייבחרו. "התחלנו פרויקט שאנחנו משקיעים בו הרבה כסף – סבסוד לימודים", סיפר בר-דוד. "אנחנו פועלים מול המכללות ומייצרים לעובדים העשרה ולימודים, כי אני מאמין שהעובד צריך להתקדם במקום העבודה שלו. שוק העבודה משתנה. לצעירים יש דברים אחרים שמעניינים אותם, ואנחנו צריכים להישאר רלוונטיים ולשנות את ה-DNA של ההסתדרות".
בנוסף, בר-דוד תיאר את המאבק שלו לדבריו לשיפור השכר במערכת הבריאות: "השגתי כל מה שיכולתי, והכסף הלך לעובדי מערכת הבריאות שהצילו אותנו בקורונה. עשינו הסכמים מיוחדים לעשרות אלפי עובדי ניקיון, עובדי מעבדות, עובדים פרא-רפואיים, מינהל ומשק. אף אחד לא טיפל בהם, וההצלחה הזו עושה לי טוב בלב".
5 צפייה בגלריה
שלטים של מחאת "מינימום 40"
שלטים של מחאת "מינימום 40"
"המחירים עולים והשכר לא". מחאה להעלאת שכר המינימום
(צילום: עומדים ביחד)
עיני הדגיש בריאיון את כוונתו להילחם למען העובדים החלשים ולדרוש את העלאת שכר המינימום "לפחות ל-7,000 שקלים, ובאופן מיידי, לא בשנת 2026". לדברי עיני, "אמרו שאם נעלה את שכר המינימום, המחירים יעלו. בסוף, המחירים עולים בלי קשר והשכר לא".
יו"ר ההסתדרות לשעבר הבטיח גם להקים איגוד עצמאי לסייעות בגנים, אותן הגדיר: "נשים שעובדות עבודת קודש ומרוויחות את המעט שבמעט, כמעט בלי זכויות". גם בבעיית השכר ברשויות המקומיות הוא הבטיח לטפל. לדבריו, "70% מעובדי העיריות נקראים דור ב' – אין להם אפשרות להתקדם ולהגדיל את השכר. אני לא אתן למצב הזה להישאר".
5 צפייה בגלריה
תורים בקלפיות
תורים בקלפיות
המעבר למערך בחירות דיגיטלי יקצר את הזמנים". תורים בקלפי בבחירות הארציות בספטמבר 2019
(צילום: דנה קופל)
מנכ"ל ועדת הבחירות בהתסדרות, נחום אסד, אמר כי "המעבר למערך בחירות דיגיטלי צפוי להעלות את ההיענות בקרב הבוחרים, לחזק את השמירה על טוהר הבחירות ולקצר משמעותית את זמני השהייה בתחנות הקלפי".
במהלך היום יפעל מוקד השירות והמידע של ההסתדרות במתכונת מיוחדת מ-5:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה, בטלפון 2383*. ההסתדרות תעדכן מדי שעתיים מהם אחוזי ההצבעה המעודכנים, והתוצאות הסופיות ישודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הארגון.
פורסם לראשונה: 22:43, 23.05.22