שר הכלכלה לשעבר, ח"כ אלי כהן (הליכוד) תקף את התנהלות הממשלה מול הקורונה ואת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "לא נותנת דוגמה אישית כדי לעודד התחסנות". בריאיון באולפן ynet הוסיף היום (ראשון) כהן: "ממשל ביידן מעדיף לראות את בנט מכיוון שקל לתמרן אותו".
כהן כינה את הטיפול בקורונה "מחדל עצום" ואמר כי לא היינו אמורים בכלל לדבר בספקנות על פתיחת שנת הלימודים. "יש לנו חיסונים, את אותו מבצע החיסונים שהתחילו בשיא העוצמה לפני שבוע וחצי היו צריכים להתחיל לפני חודש וחצי. דיברנו על מנת דחף שלישית והיינו המדינה עם שיעורי ההתחסנות הכי גבוהים".
2 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
"קל לתמרן את בנט". ח"כ אלי כהן באולפן
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון. "רצתה לצאת ידי חובה"
(צילום: קובי קואנקס)
כהן תקף את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שאמרה לאחרונה כי מתן חיסונים בבתי ספר הוא פשע. "רק אתמול נזכרה שרת החינוך לחזור בה מאותה אמירה בעייתית. אני קיבלתי חיסונים בבית הספר, ילדיי קיבלו, למה בדיוק חיכו? היינו אמורים להיות היום עם 90% נערים ונערות מחוסנים".
למסרים של שרת החינוך יש השפעה? "גם אשתי, כשיצאו החיסונים לראשונה, התלבטה אם לקבל או לא, וברגע שבא שר בממשלה ואומר שלתת את החיסונים בביה"ס זה פשע, אין ספק שזה משפיע על כל המתלבטים. אנחנו כשהיינו בממשלה פעלנו לתת דוגמה אישית, היא לא נותנת דוגמה אישית. הייתי מצפה ששרת החינוך תלך עם הילדים שלה לחיסון, תצטלם איתם וככה נעלה את המודעות. מה שחשוב זה לתת דוגמה אישית ולשכנע את הציבור. האמירה שלה אתמול? אני חושב שהיא אומרת את זה כדי לצאת ידי חובה, היא לא הפנימה שהיא חלק מהקואליציה. לא היינו אמורים להיות שלושה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים עם חוסר ודאות כזה גדול. 150 מיליון שקלים נזרקו לפח עם הבדיקות הסרולוגיות ואחרי יומיים המתווה קרס".


כהן תקף את הפגישה של ראש הממשלה בנט עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בבית הלבן ביום שישי. "פגישה מהחלומות, בנט הרדים את ביידן, אני צריך ללמוד ממנו איך להרדים את הילדים שלי בשעת לילה מאוחרת", אמר כהן בציניות. "אומרים שהחשיבות של הפגישה היא בעצם קיומה. זו החשיבות? הישג אמריקני חשוב מאוד שבו בנט מוסר את ביטחון ישראל ואומר שלא נפעל פומבית נגד הסכם הגרעין. לכן ביידן יכל להירדם - הוא אומר 'בנט לא יפעל מולי'".
שר הכלכלה לשעבר תקף בחריפות את בנט ואמר כי "תמורת ויזות על העץ לא מוסרים את ביטחון ישראל". לדבריו, "אנחנו רואים פגישה מאולצת בלי הישגים, ראינו את אולפני הטלוויזיה חוגגים, חשבתי אולי הסכם שלום, אולי הורדת נושא השגרירות הפלסטינית. ממשל ביידן מעדיף לראות את בנט מכיוון שקל לתמרן אותו, אבל אני לא סומך על בנט, הוא נסחט על ידי כל ח"כ בקואליציה, וגם האמריקנים יודעים שהוא חלש ואין לו תמיכה ציבורית. על החולשה של בנט אנחנו משלמים בביטחון ישראל".